Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşer, Atıl
dc.contributor.authorAcar, Oğuzhan
dc.date.accessioned2021-05-07T07:50:23Z
dc.date.available2021-05-07T07:50:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595294
dc.description.abstractBu çalışma, günümüzde etkisini göstermeye başlayan ve geleceğe yön verecek olan sanayinin dördüncü (4.) devriminin bilinirliğine üniversitede alınan eğitimin etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda kuramsal olarak temeli oluşturulan çalışma, güvenirliliği ölçümlenmiş 29 anket sorudan oluşan anket formu ile Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi içerisinde yer alan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Güzel Sanatlar Fakültesine kayıtlı, örneklem büyüklüğü ölçümü ve denge yaklaşımı gözetimlerine dayandırılarak 250 öğrenciden veriler toplanmıştır. Örneklemin oluşturulmasında tesadüfî olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklemeden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ve hipotezlerin incelenmesinde GraphPad Prism 8.0 istatistik programı kullanılmıştır. Fakülte içi ve fakülteler arası analizlerin yapılmasında normal dağılım ve homojenlik kriterlerinden dolayı parametrik test uygulaması tercih edilmiştir. Verilerin analiz sonucu; derslerinde ve bölümünde endüstri 4.0'a yönelik çalışmalar gerçekleştirilen öğrencilerin diğer öğrencilere göre bu kavrama karşı farkındalığının daha pozitif seviyede olduğu görülmüştür. Ayrıca teknoloji kullanımı da endüstri 4.0'ın bilinirliğinde etkilidir. Bu çalışma ile birlikte öğrencilerde endüstri 4.0'a yönelik bir ilgi ve araştırma isteği oluşmuştur. Araştırmanın sonuç bölümünde, elde edilen bulguların teori ve uygulama alanına katkıları tartışılmış, kavramın bilinirliğine yönelik olarak önümüzdeki süreçte üniversite eğitimi alan ve katma değer niteliği taşıyan beyin gücünün yetiştirilmesinde neler yapılır ve nasıl yapılır noktalarını içeren öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to demonstrate the impact of education at the university on the awareness of the fourth (4th) revolution of the industry, which has become influential today and will shape the future. For the purpose of this aim, the study, which is the basis of the study, was collected consists of 29 questionnaire questionnaires and data from 250 students based on the sample size measurement and balance approach, which are registered to the Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Engineering and Fine Arts within Bilecik Şeyh Edebali University. Non-random sampling methods were used in sampling. GraphPad Prism 8.0 statistics program was used to analyze the data and to analyze the hypotheses. Parametric testing was preferred because of the normal distribution and homogeneity criteria in the analysis of the internal and external faculties. Analysis of the data; In this study, it was seen that the students who were carried out in the courses and department of Industry 4.0 were more positive than the other students. Furthermore, the use of technology is also effective in the awareness of industry 4.0. With this study, an interest and research interest towards industry 4.0 was formed among the students. In the conclusion part of the research, the contributions of the findings to the theory and application area were discussed and suggestions were made regarding the awareness of the concept in the coming period, including what is perform and how to improve it in the training of brain power, which has a university education and added value.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEndüstri 4.0`ın kavranması noktasında üniversite eğitimi faktörünün etkisi: Bir devlet üniversitesi paydaşları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe impact of the university education factor on the comprehension of industry 4.0: A research on the stakeholders of a state university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIndustry
dc.subject.ytmIndustrial 4.0
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmHigher education policies
dc.subject.ytmHigher education programming
dc.subject.ytmBilecik
dc.identifier.yokid10212762
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552828
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess