Show simple item record

dc.contributor.advisorBora Semiz, Buket
dc.contributor.authorZengin, Ezgi
dc.date.accessioned2021-05-07T07:50:20Z
dc.date.available2021-05-07T07:50:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595286
dc.description.abstractGünümüzde `ağızdan ağıza pazarlamaya yeni bir boyut getirilerek `nüfuzlu pazarlama (Influencer Marketing) yöntemleri uygulanmaya başlanmıştır. İşletmeler; marka, ürün veya hizmetlerini nüfuzlu pazarlama yöntemlerini kullanarak tüketicilerle buluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya popüler kişilerinin (fenomen) satın alma karar süreci üzerindeki rolünü incelemeye yönelik bir araştırmadır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyal medya ve sosyal medya pazarlaması, ikinci bölümde nüfuzlu (Influencer) ve nüfuz pazarlaması (Influencer Marketing), son bölümde ise `Sosyal Medya Popüler Kişilerinin (Fenomen) Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Rolünün` incelendiği saha çalışması yer almaktadır. Anket formunun oluşturulması için kapsamlı bir literatür taramasının yanı sıra sosyal medya popüler kişilerinden (fenomen) daha çok etkilenebileceği düşünülen yaşları 18 ile 24 arasında olan öğrencilerle farklı zamanlarda görüşülerek farklı düşünceleri gözlemlemek adına katılımcıların görüşleri alınarak anket soruları oluşturulmuştur. Böylece anket soruları oluşturulmuştur. Ankette ayrıca Puotiniemi (2018)'nin sosyal medya fenomenleri ölçeğinden ve Meriç (2010)'in satın alma karar sürecine yönelik tutumlar ölçeği uyarlanarak kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında nihai anket formunun elde edilebilmesi için öncelikle Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi'nde 30 öğrenciyle yüz yüze anket yöntemi ile pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Alınan geri bildirimler neticesinde anket formu son haline kavuşmuştur. Çalışma kapsamında hazırlanan çevrimiçi anket formunda nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Örneklemin oluşturulmasında tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme seçilmiştir. Araştırma analizleri SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, Influencer Marketing methods have been implemented by introducing a new dimension to word of mouth marketing. Businesses; brand, products or services using the dominant marketing methods to meet consumers. The aim of this study is to investigate the role of popular persons of (phenomenon) social media on buying decision process. This study consists of three parts. In the first part, social media and social media marketing, in the second section are Influencer and Influencer Marketing, and in the last section, the field study of the role of popular persons of (phenomenon) social media on the buying decision process. In addition to a comprehensive literature search for the creation of the questionnaire, the questionnaire was formed by interviewing the students aged 18 to 24 who were thought to be more affected by social media popular people (phonemenon) at different times and observing the opinions of the participants. Thus, survey questions have been formed. The questionnaire was also used by adapting the scale of social media phenomena of Puotiniemi (2018) and the scale of attitudes towards purchasing of Meriç (2010). In order to obtain the final questionnaire, 30 students in Bilecik Şeyh Edebali University were interviewed by face to face questionnaire method. As a result of the feedback received, the questionnaire form has been finalized.In the form of an online questionnaire, quantitative research method was used. Sampling was chosen from the random sampling methods. Research analyzes were performed using SPSS 22 statistical package program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya popüler kişilerinin (fenomen)satın alma karar süreci üzerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of popular persons (phenomenon) of social media on buying decision process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-03
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPhenomenons
dc.subject.ytmPopularity
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.identifier.yokid10213825
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557294
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess