Show simple item record

dc.contributor.advisorBora Semiz, Buket
dc.contributor.authorAksoy, Esra
dc.date.accessioned2021-05-07T07:50:07Z
dc.date.available2021-05-07T07:50:07Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-05-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595236
dc.description.abstractDijitalleşen dünya ile birlikte hayatımıza giren nesnelerin interneti teknolojileri, tüketici profilinin değiştiği günümüzde tüketicinin günlük yaşamından hayatın her alanına kadar insanların hizmetine sunulmuş olan ayrıca tüketiciler tarafından benimsendiğinde ve doğru yönde kullanıldığında insan yaşamında köklü değişiklikler yaratacak ve insanların yaşam kalitesini arttıracak dijital bir gelişmedir. Fakat teknolojiler tüketiciler tarafından her zaman kabul gören ya da zamanında benimsenebilen olgular değildir. Kişiden kişiye farklı algılanabilen ve insanların hayatına aniden girerek uyum sağlamaları beklenen olgulardır.Bu bağlamda araştırmanın amacı insan yaşamının her noktasında etkili olabilecek nesnelerin interneti uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının teknoloji kabul modeli ile incelemesidir.Bu çerçevede araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm de pazarlamanın tarihsel gelişimden bahsedilmiştir. İkinci bölümde nesnelerin interneti tarihsel süreci ve uygulama alanları örneklerle anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise tüketicilerin nesnelerin internetine yönelik tutumlarının teknoloji kabul modeli üzerinden akıllı ayna örneği verilerek araştırıldığı bir saha çalışması yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla geliştirilmiş anket online ortamlarda dağıtılmıştır. Kolayda örnekleme yöntemiyle toplanan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; sübjektif norm, algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığı ve gönüllülüğün tutum üzerinde, tutumun ise davranışsal niyet üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda verilen akıllı ayna örneğinin kullanımının yaygınlaşması durumunda araştırmaya katılan tüketicilerin bu yeni teknolojiyi kabul edebilecekleri kanısına varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Nesnelerin interneti, Teknoloji kabul modeli, tutum, akıllı teknoloji, akıllı ayna
dc.description.abstractToday, when the consumer technologies of the objects entering our lives with the digitalized world have changed, the consumer profile is a digital development that will create radical changes in human life and increase the quality of life of people when it is adopted and used in the right direction. However, technologies are not always accepted by consumers or adopted on time. These are the cases that perceived differently from person to person and suddenly enter people's lives and waiting for them to adapt.In this context, the aim of the research is to examine the consumer attitudes towards the internet of things that can be effective in every point of human life with the technology acceptance model.In this framework, the research consists of three parts. In the first part, the historical development of marketing is mentioned. In the second part, the historical process of internet of things and application areas are explained with examples. In the third part, a field study was conducted in which the attitudes of consumers towards the internet of objects were investigated by giving an example of a smart mirror through the technology acceptance model. The questionnaire developed to collect data in the research was distributed online. Data collected with easy sampling method were analyzed with SPSS software.According to the results of the research; it was concluded that subjective norm, perceived benefit, perceived ease of use, and volunteering affect attitude and attitude affect behavioral intent. It is concluded that consumers participating in the research can accept this new technology if the use of the smart mirror sample given as a result of the findings obtained is widespread.Key Words: Internet of things, Technology acceptance model, attitude, smart technology, smart mirroren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin nesnelerin interneti uygulamalarına yönelik tutumlarının teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesi: Sanal bir uygulama örneği
dc.title.alternativeThe investigation of consumers' attitude towords internet of things within framework of technology acceptance model: An example of virtual application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-04
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmInternet of things
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmAcceptance and use of technology model
dc.subject.ytmIntelligent materials
dc.identifier.yokid10295488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629399
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess