Yakıt harmanlarının dizel enjektör nozulları üzerinde etkisinin deneysel incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yamık, Hasan | |
dc.contributor.author | Al, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:49:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:49:23Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595182 | |
dc.description.abstract | Dizel motorlar yüksek basınçlı yakıtın piston içinde sıkışmış olan havanın içine püskürtülmesiyle meydana gelen yanma prensibiyle çalışır. Bir pompa vasıtasıyla yakıt sıkıştırılarak yüksek basınca çıkartılır. Piston içerisine alınan hava ise pistonun üst ölü noktaya hareketi sırasında sıkıştırılır. Piston hareketi üst ölü noktadan alt ölü noktaya hareket etmeye başladığı anda yakıt enjektörü vasıtasıyla piston içerisine yakıt püskürtülür ve sıkışmış havayla karşılaşan basınçlı yakıt tutuşarak yanmayı başlatır. Piston içerisinde artan basınç hızla pistonu alt ölü noktaya doğru iter ve hareketi krank miline aktarır.Gelişen teknoloji ile birlikte dizel motorlar çoğu alanda yerini yeni nesil dizel motorlara bırakmıştır. Bu motor teknolojisine CRDI (Common-Rail Direct Injection) denir. Yeni sistemde yakıt püskürtme basıncının artması ve yakıtın püskürtmesinin kontrolü ile motorun verimi artmış ve yakıt ekonomisi iyileşmiştir. Dizel yakıtın püskürtülme basıncının yanında enjektör uçlarındaki deliklerin standartlara uygun olması işletme ömrünün uzun olması sistemin verimi açısından önem taşımaktadır. Enjektörlerin uçlarındaki deliklerde meydana gelen hasar verimi önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle yakıtın iyi olması sistemin maksimum fayda sağlaması için yeterli olmadığı gibi sistem elemanlarının da iyi düzeyde olması bakımından incelendiğinde enjektörün en önemli parçalardan biri olduğu görülmektedir. Enjektördeki hasar durumu doğrudan yanmanın kalitesini ve verimi etkilemektedir. | |
dc.description.abstract | Diesel engines having high pressure fuel trapped within the piston by injection of air into the combustion occurring works on the principle. Is removed via a pump high pressure fuel by compression. The air taken into the piston top dead point during the movement of the piston is compressed. Piston stroke bottom dead point to top dead point begins to move as soon as the fuel is injected into the piston through the fuel injector and air trapped experiencing pressure fuel combustion starts holding. Rapidly increasing pressure within the piston pushes the piston bottom dead point and the movement is transferred to the crankshaft .With the developing technology of diesel engines replaced in many areas have been replaced by a new generation of diesel engines. This engine technology CRDI (Common Rail Direct Injection) is called. In the new system of the fuel injection pressure is increased and the fuel injection control of the efficiency of the engine is increased and fuel economy improved. Besides blowing pressure diesel fuel injector holes in the ends to conform to the standards of business longevity is important in terms of efficiency of the system. Damage to the ends of the through holes of the injector significantly affect yield. Therefore fuel is good enough to provide the maximum benefit of the system such as whether the system is to be notable elements assayed is one of the most important parts when the syringe is considered. The damage in the injector directly affects the quality and yield of combustion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Yakıt harmanlarının dizel enjektör nozulları üzerinde etkisinin deneysel incelenmesi | |
dc.title.alternative | An experimental analyasis of effect of fuel blends on diesel injector nozzle | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine ve İmalat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10048404 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 364046 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |