Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuzu, Cihan
dc.contributor.authorYiğit, Osman
dc.date.accessioned2021-05-07T07:48:37Z
dc.date.available2021-05-07T07:48:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594996
dc.description.abstractSon yıllarda şehirlerde yaşayan nüfusun artmasıyla birlikte raylı sistem yatırımları bütün dünyada ve ülkemizde çok hızlı bir şekilde artmaktadır. Artan nüfusa bağlı olarak artan ihtiyaçların karşılanması için raylı sistem araç üretimlerindeki hız çok önemli bir faktör haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında; raylı sistem üreticileri ve işletmeleri için, araç üretilmeden önce, aracın bire bir aynı kontrol paneli, araç kontrol ünitesi, giriş-çıkış modülleri, insan makine arayüzleri ve yazılımların benzetimlerinin yapılacağı ayrıca tramvay araçlarında kullanılan ekipmanların testlerinin de yapılabileceği DurSim (Durma Simülatör) benzetim ortamı üzerinde çalışılmıştır. Bu benzetim ortamı ile yapılan testler sonucunda ekipmanların yeterliliği ve kullanılabilirliği belirlenebilecek olup, mevcut araç yazılımlarının testleri birebir araç üzerinde yapılmış gibi DurSim yardımıyla dinamik olarak test edilebilecektir. Bu tez çalışması sonucunda geliştirilen DurSim ile aracın üretiminden sonra ortaya çıkması muhtemel yazılımsal veya donanımsal eksiklikler ve hataların tespit edilmesi, tespit edilen hatalar ve eksikliklerin raylı sistem araç üretiminden önce giderilmesi ve bu sayede sıfır hatalı raylı sistem araç üretimi hedeflenmektedir. Ayrıca DurSim ile raylı sistem araç sürücülerinin eğitimlerinin verilmesi hedeflenmektedir, bu sayede sürücülerin kontrol paneli ve insan makine arayüzünün kullanımını öğrenmeleri sağlanacaktır. Böylece hiçbir risk faktörü olmadan sürücü eğitimlerinin güvenli, yetkin ve düşük maliyetli bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmış olacaktır.
dc.description.abstractWith the increase in the population living in cities in recent years, rail system investments have been increasing rapidly all over the world and in our country, and the speed of rail vehicle production has become a very important factor in order to meet the increasing needs due to the increasing population. In this thesis; DurSim (Durma Simulator) simulation environment that exactly the same control panel as that of the vehicle, vehicle control unit, input-output modules, human machine interfaces and software simulations of the vehicle will be simulated and tested before the vehicle is produced for the rail system manufacturers and enterprises, has been studied. As a result of the tests carried out with this simulation environment, the adequacy and usability of the equipment can be determined and the existing vehicle software can be tested dynamically with the help of DurSim. With the help of DurSim developed in this thesis, it is aimed to detect software and hardware deficiencies and errors that may come up after the production of the vehicle and to eliminate these errors before production and thus zero-defect production of rail system vehicles. In addition, it is aimed to provide trainings of the rail system vehicle drivers with DurSim so that the drivers will learn to use the control panel and human machine interface. This will ensure that driver trainings are conducted safely, competently and cost-effectively without any risk factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleRaylı sistem tam ve eş zamanlı benzetim ortamının yazılımsal uyarlanması
dc.title.alternativeComplete and simultaneous simulation software adaptation in rail system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10289885
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581454
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess