Show simple item record

dc.contributor.advisorUysal, Figen
dc.contributor.authorDemir, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T07:48:35Z
dc.date.available2021-05-07T07:48:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594986
dc.description.abstractHarel (2008) tarafından ortaya atılan DNR çerçevesi, matematiğin öğretilmesi ve öğrenilmesiyle ilgi kavramsal bir çerçevedir. Bu çerçevede, Harel (2008a) öğrencilerin zihinsel davranışlarını analiz etmek için DNR'ın üç özelliğinden (Zihinsel Eylem, AnlamaYolları, Düşünme Yolları) bahsetmiştir. Anlama ve düşünce yolu kavramları, iki farklı bilgi kategorisi olarak düşünülebilir. Anlama yolları, tanımlar, varsayımlar, teoremler, ispatlar, problemler ve çözümler gibi ürünleri belirtirken, düşünme yolları bu tür ürünler oluşturmak için kullanılan matematiksel uygulamaları ifade eder. Düşüne yollarına deneysel akıl yürütme, tümdengelimsel akıl yürütme, yapısal akıl yürütme, sezgisellik ve matematiksel bilginin doğası ve edinme süreci hakkındaki inançlar dahildir (Harel, 2013). Bu çalışmanın amacı, onuncu sınıf öğrencilerinin DNR çerçevesinde düşünme ve anlama yollarını çember konusu bağlamında incelemektir. Nitel olarak tasarlanmış bu çalışmada, veriler dört lise onuncu sınıf öğrencisinden, odak grup çalışması ile toplanmıştır. Harel, Rabin, Stevens ve Fuller (2008) tarafından tasarlanan dört problem veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak nitel olarak analiz edilmiştir. Bulgular öğrencilerin cebirsel düşünme yollarını ve aynı zamanda geometrik düşünme yollarını kullandığını göstermiştir
dc.description.abstractThe DNR system, introduced by Harel (2008), is a conceptual framework that deals with teaching and learning of mathematics. In this framework, Harel (2008) introduces the triad of determinants, Mental Act-Ways of Understandings-Ways of Thinking, to analyze students' acts of a particular mental act. The notions of way of understanding and way of thinking simply can be thought as two different categories of knowledge. Ways of understanding refer to products, such as definitions, conjectures, theorems, proofs, problems, and solutions, whereas ways of thinking refer to the mathematical practices used to create such products. Examples of ways of thinking include empirical reasoning, deductive reasoning, structural reasoning, heuristics, and beliefs about the nature of mathematical knowledge and the process of its acquisition (Harel, 2013). The purpose of this study is to investigate tenth grade sutends' ways of thinking and ways of understanding within the framework of DNR in the context of circle. In this qualitatively designed study, the data was collected through a focus group study with four high school students. They answered four circle problems designed by Harel, Rabin, Stevens ve Fuller (2008). The data was analyzed qualitatively by using content analysis technique. Findings indicated that students used algebraic way of thinking as well as geometric way of thinking.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title10. sınıf öğrencilerinin DNR sistemine göre düşünme ve anlama yollarının çember bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeExamining tenth grade students' ways of thinking and ways of understanding according to DNR system in context of circle
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentMatematik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10289708
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581451
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess