Coexistence: Construction of temporal and spatial experience in the films of Nuri Bilge Ceylan
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİRLİKTE VAROLUŞ: NURİ BİLGE CEYLAN SİNEMASINDA MEKANSAL VE ZAMANSAL DENEYİMİN KURULUŞU Özyılmaz, Özge Yüksek Lisans, Film ve Televizyon Araştırmaları Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Çetin Sarıkartal Temmuz 2004, 72 sayfa Bu çalışma, Nuri Bilge Ceylan filmlerinde zaman ve mekanın kuruluşunu, Ceylan'm filmlerinin seyircilerde bir yaşantı (long experience) oluşturma potansiyeline sahip olup olmadığını, Walter Benjamin'in düşüncesinden yola çıkan bir çerçevede anlamaya çalışır. Hem biçim hem de anlatı açısından, Ceylan' in filmleri seyirciyi şok etkileri üzerinden yakalama niyetinden uzak gözükür. Bununla birlikte, burada yaşanan tecrübe seyircinin sanat eseri tarafından massedilmesi (absorption) de değildir. Nuri Bilge Ceylan' in filmlerinde seyirci, pek çok sahnede anlatı takibinin ötesinde bir yaşantıya davet edilir ve bu sahnelerde seyirci sarılıp sarmalanır (engulfed). Bu filmler seyirciden zaman-mekan boşluklarını kendi duyu hafızalarından gelen çağrışımlarla doldurmalarını bekler ; böylelikle, tecrübe edilenin yaşantıya (long experience [Erfahrung]) dönüşme şansı oluşur. Anahtar Kelimeler : Nuri Bilge Ceylan sineması, film alımlaması, şok tecrübesi, mekansal ve zamansal deneyim, seyir alışkanlıkları, sarıp sarmalanma, aura. iv ABSTRACT COEXISTENCE: CONSTRUCTION OF TEMPORAL AND SPATIAL EXPERIENCE IN THE FILMS OF NURİ BİLGE CEYLAN Özyılmaz, Özge M.A. in Film and Television Studies Supervisor: Dr. Çetin Sarıkartal July 2004, 72 pages This study examines time and space construction in the films of Nuri Bilge Ceylan with a view to understand if and how Ceylan' s movies have a potential to create long experience [Erfahrung] for the spectators, utilizing a framework derived from Walter Benjamin's thought. In terms of both form and narrative, Ceylan' s films seem far away from the intention of attracting the spectators by shock effects. However, the experience lived here is not an absorption of the spectator by the artwork, either. In many scenes of the movies of Nuri Bilge Ceylan, where we move beyond the act of following the narrative, the spectator is engulfed. These movies expect the spectator to fill in the space-time vacuums with associations coming from the spectator's own 'sense memories', and thus, it is possible for them to turn into long experiences [Erfahrung]. Keywords: Cinema of Nuri Bilge Ceylan, film perception, shock experience, temporal and spatial experience, cinematic habits, engulfment, aura. m
Collections