Adalet Ağaoğlu` nun `Kozalar` adlı oyunundaki `II. KAdın` rolüne çalışma süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETADALET AĞAOĞLU'NUN ` KOZALAR' ADLIOYUNUNDAK`II. KADIN' ROLÜNE ÇALIŞMA SÜRECGöral, Serpilleri Oyunculuk Yüksek Lisans ProgramıTez Yöneticisi: Yard.Doç.Dr. Kerem KaraboğaTemmuz 2006, 48 sayfaBu calışma, oyuncunun rolünü çalışma evrelerinin, bir örnek yoluyla, teorik olarakanalize dönüştürülmesini amaçlamaktadır. Örnek olarak seçilen, Adalet Ağaoğlu'nun?Kozalar? adlı oyunundan ?II. Kadın? rolüne, yönetmenin seçimlerini de kapsayançalışma sürecinde, öznel olarak deneyimlenenlerin, nesnel sonuçlara ulaşabilmesihedeflenmiştir. Ancak, oyunculuk dramaturjisinin belli aşamalarının kaydedilmesi vemetnin yöntemsel analizini içeren çalışmanın, rapor niteliğinin yanısıra pratiğinteorisine ilişkin bir deney olduğu unutulmamalıdır. Oyunculuğun izafi pozisyonunedeniyle , çalışmanın, kapsamı düşünüldüğünde, öznel bir sonuçtan ve bunun ileriyedönük kayıt niteliğinden öteye geçmesi beklenmemelidir.Anahtar Kelimeler: Rol Analizi, Oyunculuk, Oyunculuk Dramaturjisi, Kozalarii ABSTRACTTHE WORKING PROCESS FOR THE ROLE ?II. KADIN?FROM THE PLAY ?KOZALAR? OF ADALET AĞAOĞLUGöral, SerpilAdvanced Acting Master Degree ProgramSupervisor:Yard. Doç. Dr. Kerem KaraboğaTemmuz 2006, 48 pagesThis research aims the transformation of the stages of the player?s work on his/herrole into a theoretical analysis by means of working on a case. The subjectivelyexperienced things during the working process -that also includes the choices of thedirector- for the role ?II. Kadın?, which is chosen as the case from the play ?Kozalar?of Adalet Ağaoğlu, are intended to produce objective results. However, besides thereport character of the research, which includes the recording of the certain stages ofthe dramaturgy of the acting and the methodological analysis of the text, it shouldalso not be forgotten that the research is an experiment about the theory of thepractice. Because of the relativity of the position of the player, and when the scope ofthe research is considered, it should not be expected from the research to besomething more than a subjective result and a recording for possible future usages.Keywords: Role analysis, acting, dramaturgy of acting, ?Kozalar?.iii
Collections