Otomotiv sektörü yazılı basın reklamlarında kadın ve erkek hedef kitleye göre karşılaştırmalı içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma erkek ve kadın hedef kitlelere yönelik olarak hazırlanan reklamlar arasında içerik ve biçim açısından bulunan farkları ve benzerlikleri binek otomobil reklamları çerçevesinde tespit etmek ve bu tespitlerden yola çıkarak hedef kitleye yönelik iletişimdeki değişimleri belirlemek ve yönelimleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. 2007 yılının ikinci yarısı ve 2008 yılında aylık kadın ve erkek dergilerinde yayınlanan tüm reklamlar araştırmaya dahil edilmiş ve reklamlar biçimsel öğeler, içeriğe dayalı öğeler ve stratejik öğeler açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. İkinci bölümde içerik analizine tabi tutulan reklamların inceleneceği değişkenler tanımlanmış ve anlatılmıştır. Üçüncü bölümde çalışmaya konu olan her bir reklam ikinci bölümde tanımlanan ve açıklanan Lay-out, Başlık, Metin, Kapatış, Yaratıcı Strateji, Yapım Formatı, Anlatım Tarzı, Slogan, Görsel ve Yazı Tipi'nden oluşan 10 değişken açısından incelenmiş, sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Dördüncü bölümde her iki hedef kitle için sonuçlar karşılaştırılmış hem her bir değişken açısından hem de genel olarak iki hedef kiteleye yönelik reklamlar açısından farklılıklar ve benzerlikler ortaya konumuştur. Araştırma sonucunda yapılan analizlerde kadın dergilerinde yayınlanan reklamlarla, erkek dergilerinde yayınlanan reklamlar arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. This thesis aims to find differences and similarities of automobile advirtisements published in monthly magazines which targets women and men audiences and to introduce any changes in content and format via target audience and to display inclinations. All advertisements published in men and women magazines at the second half of 2007 and 2008 are included and advertisements are analyzed for format, content and strategy. In the second part of the thesis topics that advertisement will be analyzed are defined and explained. In the third part of the thesis, data gathered from the analysis are categorized via lay-out, header, copy, ending, creative strategy, production format, expression style, slogan, visual and typography and explained. In the fourth part of the thesis, results are compared for every variable. Similarities and differences are explained. At the end of the research results show that there is no significant differences between advirtesements published on women magazines and men magazines
Collections