Green marketıng: Attıtudes of consumers towards green products
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevresel bozulmaların etkisi ile tüketicilerin ekolojik konulardaki duyarlılıkları artmaya başlamıştır ve özellikle yeşil tüketiciler olarak adlandırılan tüketiciler satın alma güçlerini çevre dostu ürünler lehine kullanmaktadırlar. Çevresel problemlere duyarlı tüketici grubu geçtiğimiz 30 yıldır büyümekte ve şirketler için karlı bir pazar haline gelmektedir. Bu sebeple bu tüketici grubunun tanımlanması, yeşil tüketim davranışının altında yatan sebeplerin ve temel motivasyonların anlaşılması şirketler için önem taşımaktadır.Bu çalışma ile, tüketicilerin yeşil ürünlere karşı tutumlarını belirleyen değişkenlerin saptanması ve çevreye duyarlı tüketici davranışı ile psikografik (ekolojik hassasiyet ve algılanan tüketici etkisi) ve demografik değişkenlerin ilişkisi olup olmadığı, bir ilişki varsa bu ilişkinin yönünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, İstanbul'da yaşayan ve çalışan 300 genç profesyonele anket ile ulaşılmıştır. Araştırmamızın sonuçlarına göre, psikografik değişkenler ile çevreye duyarlı tüketici davranışı arasında anlamlı bir korelasyon saptanmıştır. Ayrıca, yeşil tüketici davranışını açıklamak için en uygun modelin psikografik değişkenlerden oluşan model olduğu ve demografik değişkenlerin çevreye duyarlı tüketici davranışını açıklamada bir katkısı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Key Words: Yeşil Pazarlama, Yeşil Tüketici, Tüketici Davranışı, Çevre Parallel to increasing environmental degradation, consumers have become more concerned about environment and some of them, which are called green consumers, have been using their power of purchase in favor of environmentally friendly products. While the group of ecologically concerned consumers grows and are becoming a feasible market segment, understanding motivations of green purchase behavior become a major issue for the firms.Aim of our study is to find out the determinants of attitudes towards green products and investigate significance level and direction of the relationship between ecologically conscious consumer behavior and environmental concern, perceived consumer effectiveness, and demographic characteristics of consumers. In order to reach our goal, a survey was administrated to 300 young working professionals living in Istanbul. According to the results of the study, psychographic variables which are environmental concern and perceived consumer effectiveness, were significantly correlated with ecologically conscious consumer behavior. The model consists of only environmental concern and perceived consumer effectiveness is the most appropriate model and demographic and socio-economic variables do not have any contribution on explaining ecologically conscious behavior.Key Words: Green Marketing, Green Consumer, Consumer Behavior, Environment
Collections