The role of women in film with reference to feminism
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu metin film-yapımı ve film kuramı içinde kadınların rolüne, 1960'ların sonundan günümüze feminist film pratiği ile feminist film kuramı arasındaki ilişkiye özel göndermede bulunarak bakıyor.İlk bölüm, film-yapımı ve film kuramı içinde kadınların rolüne, 1960'ların sonundan günümüze feminist film pratiği ile feminist film kuramı arasındaki ilişkiye özel göndermede bulunarak bakmaktadır.Öncelikle büyük bir arka plan tarihi kadınların film-yapımındaki yerinin izlerini sürmekte ve kadınların sinema sanayisinde otorite ve kontrol konumuna gelmelerindeki güçlüklere odaklanmaktadır.İkincisi, feminizmin yükselişi, feminist film kuramının gelişimi ve buna paralel olarak feminist film-yapımının ortaya çıkışı tartışılmıştır. 1970'lerde feminist film kuramı ve pratiği birbirine yakınlaşmış göründü ama 1980'li yıllarla birlikte ilişkiler daha kopuk hale geldi. Birçok film-yapımcısı marjinalleştiklerini hissetti ve daha geniş bir izleyici topluluğuna ulaşma gereksinimi duydu; egemenlik için temel olarak görülmüş olan bir filmi izlemedeki haz anlayışına sahip geleneksel sinema, feminist film kuramı ve pratiği tarafından reddedilmişti. Çok sayıda kadın sesini duyurmak istedi ve feminist sinemanın özelliklerinin potansiyel izleyicilerini kaçırma/yabancılaştırma tehlikesi içinde olduğunu hissetmişti.Üçüncüsü, 1990'lı yıllarla birlikte İngiltere'de ve Amerika'da giderek artan sayıda kadın ticari filmler yapmaya başlamıştı, ama daha önceden, sinemada çalışan kadınları fazlasıyla cesaretlendirmiş olan film ve video workshop'ları, özellikle de para bulunamadığı için gerileme içindeydi. Daha büyük bütçeli filmler yöneten kadınların sayısında bir artış olduysa da, küçük bütçeli koşullar içinde iş gören bağımsız sektör giderek daha kötü hale geliyordu.Sonuncu olarak, sinemadaki kadınların değişen özelliklerine dair bir örnek çalışmalar seçkisi verilmiştir. This study is related to the role of women in filmmaking and film theory and the relationship between feminist film practice and feminist film theory beginning from the end of 1960s until today.The first section approaches the role of women in filmmaking and film theory and the relationship between feminist film practice and feminist film theory beginning from the end of 1960s until today.First of all, a significant historical background tracks the position of women in filmmaking and focuses on difficulties for women in reaching to the level of authority and control in the film industry.Secondly, it was argued rising of feminism, development of feminist film theory, and accordingly emerging of feminist filmmaking. In 1970s, feminist film theory and practice seemed to approach, but in 1980s, relationships become broken. Many filmmakers felt that they became marginalized, and they were needed to reach a wider viewer society; traditional films having a pleasure concept in watching movie which was based for domination were rejected by feminist film theory and practice. Many number of women tried to be popular, and they felt that the characteristics of feminist films were in threat of dissatisfaction/ alienation of potential watchers.Thirdly, in 1990s, increasing number of women started to make commercial films in England and US; however film and video workshops encouraged women working in the film industry beforehand became regressed due to the lack of money. Even though an increase in women directing big-budget films, the independent sector making small-budget films were gradually become worse.Finally, selection of case studies concerning changing characteristics of women in the film industry was given.
Collections