Örgüt kültürü ve finans sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde globalleşme süreci nedeniyle ulusal ve uluslar arası firmalar arasında rekabet hızla artmıştır. Rekabet gücünü elde tutmak ve firmaların gelecekte de var olmalarını sağlamak; işgörenlerin kendilerini örgütle bütünleştirmelerine, örgüt için fedakârlıkta bulunabilmelerine bağlıdır. Bu da örgütlerde ortak bir gücün varlığını gerektirir. Küçük veya büyük tüm örgütlerde var olan bu ortak güç o örgütün kültürü'dür.Örgüt kültürü kısaca bir grubu birbirine bağlayan ve paylaşılan ortak inanç ve değerler bütünüdür.Günümüz piyasa koşullarında örgüt kültürü firmaların rekabet avantajı kazanmasında önemli bir rol oynarken, örgütü oluşturan bireylerine farklı bir kimlik kazandıran ve örgüte bağlanmasını sağlayan örgütü oluşturanlar tarafından paylaşılan iç değerleri sunmaktadır.Bu çalışmanın temel amacı finans sektöründeki personelin sosyo- demografik ve çalışma koşullarına ait özelliklerinin, çalıştıkları işyerlerine ilişkin değerlendirmelerinden yola çıkarak işyerindeki örgüt kültürünü nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır.Bu bağlamda ilk bölümde yönetim biliminde örgüt kültürünün doğuşu ve literatürde nasıl yer aldığını daha iyi anlamak adına yönetim yaklaşımı ve yönetim teorilerinin evrimi ele alınmıştır.İkinci bölümde ise; kültür, örgüt kültürü kavramı özelliklerini ve örgüt kültürü modellerine yer verilmiştir.Çalışmanın son bölümünde ise ilk iki bölümde ele alınan konulara dayanılarak Türkiye'nin önde gelen finans sektöründe faaliyet gösteren kurum çalışanlarına uygulanan anketin sonuçları incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Örgüt kültürü, Kurum kültürü, Yönetim teorilerinin evrimi Nowadays, as a consequence of globalization , competition has risen amongst the national and international companies. In order to hold the competitive powers in hand and maintain the existence of the companies in the future depends on unification of workers? with their organizations, their sacrifices for their organizations. This, requires the presence of a common power in organizations. This power which is present in all small and big organizations is organization?s culture.Briefly, oranizational culture is the whole entity of the common beliefs and values that bond a group of people together.In today?s market conditions, while organizational culture plays a key role for companies to win a competitive advantage, it offers the internal dynamics that are shared by those constituting the organization and gives them a different identity.The primary object of this study is to present how the staff of the finance sector perceive organizational culture regarding to the qualifications of their socio- demographic and working conditions and their evaluations of their workplaces.In this context the first section focuses on the management?s approach and management evolution to understand the arisal of the organization culture and how it is placed in litterateur better.In second section; culture , properties of organizational culture and organization culture models are placed.In the final section of the study ,the analysis of the results of a survey based on the subjects of the first two sections, applied to the staff working at Turkey?s leading companies of finance sector is carried out.Key words: Organizational culture, institutional culture, Evolution of management theories
Collections