The apparatus of miniature art: Sufi and Sunni Islam
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sinema ve Osmanlı minyatür sanatı mecralarını ve biçimlerinikarşılaştırmalı olarak incelemek ve ideolojilerini tartışmak maksadı ile yapılmıştır.Benzer amaçla yapılmış önceki çalışmalar, sinema dilinin kökeni olarak Rönesansresim sanatını görmüş ve Tasavvuf felsefesi ile okunan minyatür resmininseyirliğini, Rönesans resminin ideolojisine karşıt olarak konumlandırmıştır. Bu ikiresim dilinin kendi içlerinde tutarlı, bütünlüklü, durağan, homojen bir seyirlik veideoloji kurduğu iddiasından yola çıkarak her iki sanat dalının biçim, mecra veideolojisinin birbirlerine taban tabana zıt oldukları fikrinde birleşmişlerdir. Buçalışma ise, bahsedilen savları tartışmaya açmayı ve alternatif bakış açılarısunmayı hedefler. Tasavvuf ve Sünnilik inanç ve felsefelerinden minyatürsanatının nasıl farklı okunduğunu örneklendirmeye çalışır. Sinema mecrasınınideolojisini ortaya çıkarmaya çalışan Apparatus Teori'nin tutarlılığını tartışır. Sonolarak ise, bir minyatür kitabı olan Silsilenâme-i Ali Osman (Hudada, 18. yüzyıl)ile Pier Paolo Pasolini'nin Binbir Gece Masalları (1974) filminin biçimlerinikarşılaştırmalı olarak analiz eder ve her iki mecranın ideolojisinden farklı olarak,bu tekil sanat işlerinin nasıl kendilerine özerk ideolojiler kurduğunu göstermeyihedefler. This study aims to comparatively examine the media and forms of cinema andOttoman miniature art, and to discuss their ideologies. The previous studiesmotivated by the same purpose see the Renaissance painting as the basis oflanguage of cinema. They position the spectatorship of miniature art renderedwith the Sufi philosophy as the opposite of the ideology of Renaissance painting.By claiming that both of the painting languages construct coherent, complete,unchanging, homogeneous spectatorships and ideologies, they have been agreethat the media, forms and ideologies of the two arts are completely counteracts.However, this study aims to bring these assertions up for discussion and topresent alternative perspectives. It tries to exemplify how miniature art can beread differently when one has either the perspective of Sufism or Sunnism. Itquestions the coherency of the Apparatus Theory which tries to reveal theideology of cinema medium. Lastly, the thesis comparatively analyzes the formsof a miniature book Silsilenâme-i Ali Osman (Hudada, 18th century) and of PierPaolo Pasolini?s film Arabian Nights (1974). It attends to demonstrate that theseexemplary individual art works construct their own ideologies which are apartfrom the ideologies of these media.
Collections