University students perception of technology markets: Teknosa case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye, özellikle 2000'li yılların başından itibaren ekonomisi liberalize olan, uluslararası düzenlemelere bağlı kalarak iş çevresi genişleyen, bu gelişmelere bağlı olarak doğrudan yabancı sermaye çekmeye başlayan ve küresel ekonomi içerisinde sürekli gelişen bir ülke konumundadır. Ekonomik aklandaki tüm bu olumlu gelişmeler, belirli sektörlere olumlu ve yoğun bir şekilde gelişme imkânı sağlamıştır. Perakende sektörü de bu gelişme kaydeden sektörlerin başında gelmektedir. Son yıllarda özellikle perakende sektörü içerisinde yer alan teknolojik ürünler pazarı bu alanda hızla büyüme kaydeden pazarların başında gelmektedir.Günümüzde teknoloji ve teknolojik ürünler, hayatımızın her alanına hızlı bir şekilde dâhil olmaktadır. Özellikle genç nüfus içerisinde teknolojik ürünler tüketim alışkanlığı hızla büyümekte ve bu anlamda teknolojik ürün satan firmalara karşı bazı spesifik imaj algıları şekillenmektedir.Bu çalışmanın amacı, 20-24 yaş grubuna ait erkek üniversite öğrencisi müşterilerin günümüzde elektronik ürün perakendeciliği alanında önemli bir şirket konumunda olan Teknosa firmasına karşı şekillenen imaj algısını marka, servis, ürün ve fiyat bakımından ortaya koymaktır. Bu amaçla öncelikle, İstanbul'da faaliyet gösteren Teknosa mağazası 20-24 yaş grubu erkek üniversite öğrencisi müşterilerine anket uygulanmış ve öne sürülen hipotezler bu anket uygulaması kapsamında test edilmiştir. Çalışmanın sonucunda ortaya konan bulgulara bağlı olarak incelenen müşteri grubu açısından TEKNOSA imaj algısı ile ziyaret amacı, Teknosa kart sahipliği ve yıllık alışveriş düzeyi bulguları arasında aynı yönlü bir ilişki ortaya konmuştur. Ayrıca aylık gelir düzeyi, satış sonrası destek, fiyat ve ürün ve kalifiye satış danışmanı bulguları arasında ise anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Turkey, especially since the beginning of the 2000s, liberalizing the economy and gained business environment through international norms and according to this improvements began to attract direct foreign investments and have a development share in the global economy. This positive development in the economic field, felt even more intense in certain sectors and the retail sector is one of these sectors. Technological products in the retail industry are one of the rapidly growing sectors in retailing last few years.Technology and technological products are rapidly involved into all areas of our lives. Especially consumption of technological products in younger population is rapidly growing and some specific image perceptions are positioned against the technological products stores.The aim of this study is identification of the 20-24 ages male university student customers? image perceptions against the TEKNOSA according to the brand, service, product and price. For this purpose, primarily a survey was applied in Istanbul TEKNOSA stores? customers randomly and analyzed the survey with the hypotheses. According to the results of the study there is a same way relationship with the purpose of visit, Teknosakart ownership and annual shopping level and Teknosa image perception and significant difference was found between the monthly income level, after-sale support, price and product, qualified sales consultant and Teknosa image perception of 20-24 ages male university students.
Collections