Simon Stephens`ın ?Pornografi? adlı oyununun ve oyundaki bir karakterin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern çağın tiyatro metinleri klasik yapıdan kurtulmuş, farklı biçimler arayan, yenilikçi ve iddialı yazınlardır. Sanatın giderek uçlara yönelmesi, özgürlük sınırlarını zorlaması, tiyatroya, sahneye ve oyunculuğa da yansımıştır. Oyuncular artık daha yaratıcı, çarpıcı ve sürekli kendini yenileyeni ve çok hızlı olmak zorunda kalmaktadırlar. Bu nedenle oyuncunun yeni yazına bakışı sisteme ne kadar uysa da değişebilmektedir. Yazılmış olan tezin içeriği, tüm dünyada sistemleşen, Stanislavski'nin oyunculuk sisteminden yola çıkarak, günümüz yazarlarından Simon Stephens'ın Pornografi adlı oyununun ve oyundan bir karakterin incelenmesidir. Oyuncu artık, sadece karaktere hakim olmakla kalmamalı, oyunun, kendisi için ne ifade ettiğini bulmalı, oyuncu kendi kişiliği ve canlandıracağı karakterini oyun içinde buluşturacağı ve seyirciye aktaracağı bir cümle bulmalıdır. The modern era theatre texts are the literatures that freed from the classical structure, innovaitive, ambitios and looking for different formats. Art is increasingly reaching the edges and pushing the limits of freedom itself and by doing this reflects on theatre, on stage and on acting. In that case now actors have to be more creative, more dramatic, self reformated and much more fast. Therefore it might be changing the perspective of actor?s view on new literatures, altough it seemingly fits the system. The content of the thesis is a study of Simon Stephens? ?Pornography? and a character from the play, also the study based on Stanislavski?s acting system that become systematized all over the world. Actors should not only dominate the characterization s/he also should read between the lines, and must exactly find that ?phrase? which s/he transform to the audience and to her/him self.
Collections