Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentilerinin karşılanma düzeyi ile kurumsal bağlılık arasındaki ilişki ve bir örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentileri ile mevcut deneyimleri arasındaki farkı ortaya çıkararak aradaki farkın örgütsel bağlılığa etkisinin incelenmesidir. Araştırma şu anda iş hayatına girmekte olan ve beş yıl içinde kurumlarda en büyük nüfusa sahip olacak Y kuşağı çalışanları kapsamaktadır. Kurumların yeni kuşağın beklentilerinin farkında olarak, sistemlerini buna göre şimdiden gözden geçirmesi ve hazırlanması açısından önem taşımaktadır.Çalışma kapsamında telekomünikasyon sektörünün önemli kurumlarından birinde 1.504 kişinin katılımıyla anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Eğitim düzeyi, cinsiyet, bölgeler, deneyim gibi özellikler bazında farklılıklar incelenmiş, örgütsel bağlılığa etki eden beklentilerin bulunması hedeflenmiştir. Araştırmanın tek bir kurumda gerçekleştirilmiş olması, kısıtlardan biridir; bu yüzden elde edilen sonuçlar genelleştirilemeyebilir.Araştırmanın sonunda, modelde yer alan faktörlerin kurumsal bağlılığı açıklamakta yetersiz kaldığı bulunmuştur. Ülkenin sosyoekonomik durumu, işsizlik ve istihdam oranı gibi kurum dışı faktörler ile kurumun marka gücü, imajı gibi kurumsal faktörlerin modele dahil edilmemiş olması, düşük açıklama oranının sebebi olabilir.Bu çalışmanın sadece Y kuşağının kurumsal bağlılık tutumlarını incelemesi anlamında literatüre önemli katkısı bulunmaktadır. Türkiye'ye özgü olarak kuşakların incelenmesi açısından da literatürün oldukça yetersiz olduğu görülmüş, bundan sonraki araştırmacıların bu alanda çalışmalar yapmasının önemli katkılar doğuracağı düşünülmektedir. The aim of this research is to reveal the difference between expectations and actual experiences of generation Y employees pertaining to the working environment, and also the effects of the gap on organizational commitment. The scope of research is based on generation Y which will be the biggest population in the organizations within the next five years. It is important that organizations notice the characteristics and expectations of generation Y and design the organizational systems in accordance with them.In this study, 1.504 employees participated the survey that work in one of the leading company of telecommunication sector. Demographic variables such as education, gender, location, job experience has been analyzed, and aimed to find out the important expectations effecting organizational commitment. One of the limitations of this study is to focus only one company?s employees; therefore it cannot ensure generalization of results obtained.The analysis of the data has shown that the factors are inadequate to explain the organizational commitment. The factors that are not in the model such as socio-economic development and employment rate of the country or brand image of the company may be the reasons of this low rate of explanation.This study makes significant contributions in terms of the focus on generation Y. The literature about generations in Turkey is considered inadequate and it would make important contributions if new researchers study about particularly the characteristics of generations in Turkey.
Collections