Gençlerin otorite algısı ile otorite figürü yer alan reklamlara yönelik tutumu arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversite öğrencisi olmaya aday günümüz gençlerinin otorite algısı ile onların otorite figürü kullanılan üniversite reklamlarına yönelik tutumu arasındaki ilişkiyi incelenmiştir. Araştırmada günümüz gençlerinin otorite figürü kullanılan üniversite reklamlarına yönelik tutumunun daha olumlu olacağı varsayılarak günümüz gençlerinin otorite algısının reklama yönelik tutumunda belirleyici bir rolünün olup olmadığı incelenmiştir.Deneysel olarak tasarlanan bu araştırma, tesadüfî olmayan örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen, 1992?1996 yılları arasında doğmuş, 16-20 yaş aralığında üniversite öğrencisi olmaya aday 145 katılımcı ile İstanbul Uğur Dershaneleri Beşiktaş Şubesi'nde yürütülmüştür.Bu araştırmanın bulguları, literatür taramasındaki araştırmaların bulgularına paralel olarak, Türkiye'de günümüz gençlerinin otorite algısının yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmanın sonuçları günümüz gençlerinin bu otorite algısı ile onların otorite figürü yer alan üniversite reklamlarına yönelik tutumu arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Türkiye'de günümüz gençlerinin otorite figürü kullanılan üniversite reklamlarına yönelik tutumunun daha olumlu olacağını varsayan bu araştırmanın savı doğrulanmaktadır. Bu araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenilirlik değerleri yüksektir. Bu yüksek değerler araştırmada kullanılan ölçeklerdeki maddelerin ölçülmek istenen olguyu başarıyla ölçtüğünü göstermektedir. The relationship between today?s aspiring students? attitude toward authority and authority figures in university advertisements is examined in this study. It is hypothesized that today?s youth?s will respond more favorably to university advertisements featuring authority figures. As part of this thesis, it is searched for whether today?s youth?s attitude towards authority plays a constitutive role in their attitude toward advertisement.A research with an experimental design was conducted using a convenience sample of 145 aspiring students aged from 16 to 20, born between the years of 1992 and 1996, in İstanbul Uğur Dershaneleri Beşiktaş Şubesi.The findings of the present research, as supported by research found in the literature review, reveal that today?s youth?s overall level of acceptance of authority is fairly high in Turkey. The results of the study indicate that there is a significant relationship between today?s youth?s overall level of acceptance of authority and their attitude toward university advertisements featuring authority figures. The hypothesis of this research suggesting that today?s youth?s will respond more favorably to university advertisements featuring authority figures is supported. The reliability scores of the research instruments are high. These high scores indicate that the items in the research instruments measured the fact intended to be measured successfully.
Collections