SMS reklamlarına yönelik tüketici tutumları oluşturan faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji ile ortaya çıkan mobil reklamcılık kavramı günümüzde reklam verenlerin sıkça kullandığı reklam araçlarından biri olarak kabul edilmektedir. Özellikle cep telefonları ve kullanıcı sayılarının artması mobil reklamcılığın her geçen gün biraz daha büyümesine ve değerlenmesine yol açmıştır. Bu kapsamda en yaygın kullanılan mobil reklam aracı olan Kısa Mesaj Hizmetleri (SMS) potansiyel tüketicilere ulaşmada önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma SMS reklamlarına yönelik pozitif tüketici tutumları oluşturan faktörleri incelemek için gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında SMS reklamcılığına ilişkin pozitif tutum yaratan faktörler olarak kişiselleştirme, bilgilendiricilik, rahatsız edicilik, güvenilirlik, eğlendiricilik, maddi kazanç sağlama ve izin faktörleri araştırılmıştır. Örneklem olarak belirlenen İstanbul ilinde anket yöntemi ile yapılan çalışmada, katılımcıların SMS reklam uygulamalarına ilişkin kişisel görüşlerine başvurulmuştur. Uygulanan istatistiksel testler sonucunda SMS reklamlarının fayda sağlaması, işlevselliği, izinli oluşu ve kişiselleştirilmiş olması mobil reklamlara karşı pozitif bir tutum sağlamada anlamlı faktörler olduğu görülmüştür. Emerging technological developments has created a whole new advertising medium called mobile advertising. This new medium has become one of the most frequently used advertising medium by the advertisers of our time. Increased number of mobile phones and mobile phone users evoked mobile advertising to grow more and more each day. In this context, the most widely used mobile advertising tool has become the Short Message Services (SMS) which plays an important role in reaching potential consumers. This study focuses on the factors forming positive consumer attitudes towards SMS ads.As the scope of the research; personalization, informativeness, irritation, credibility, entertainment, monetary benefit and permission factors were investigated as the factors that create a positive attitude towards SMS ads are. Istanbul was chosen as the sample and survey was chosen as the method for this research. As a result of statistical tests functionality, personalization and permission and benefit factors were significant factors that create a positive attitude towards SMS ads.
Collections