Understanding consumers` impulse buying behavior
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dürtüsel satın alma çoğunlukla plansız olarak ve belli bir uyarıcıya bağlı olarak satın alma noktasında karar verme sonucunda görülür. Yıllar boyunca birçok araştırmacı, dürtüsel satın almanın önemini ve bu davranışın öncüllerini açıklamaya çalışmıştır. Bu tezin amacı, Türkiye'deki tüketicilerin dürtüsel satın alma davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Bu çalışmada dürtüsel satın alma davranışı ve niyeti, yeni ürün bilgisi ve bazı kişisel özellikler arasındaki ilişkiler aytrıntılı olarak analiz edilmiştir. Faktörleri arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla bir ankat hazırlanmış ve çevrimiçi olrak yayılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular özetlenmiştir. Bu sonuçlara göre dürtüsel satın alma niyeti ve yeni ürün bilgisi, dürtüsel satın alma davranışı için en önemli iki faktördür. Ayrıca sonuçlar ağızdan ağıza iletişimin ve yeni ürün bilgisinin, dürtüsel satın alma niyetiyle heyecan arasında da bir ilişki olduğunu göstermektedir. Impulse buying is mostly seen as unplanned and decided on the spot purchases which results from a stimulus. Throughout the years, many researchers have tried to explain the importance and the antecedents of impulse buying behavior. The objective of this thesis is to understand the impulse buying behavior of consumers in Turkey and examine the factors that affect impulse buying behavior. In this study, relationships between impulse buying behavior and impulse buying intention, new product knowledge and some personal characteristics have been analyzed in detail. In order to determine the relationship between factors, a questionnaire has been designed and spread online. As a result of the study, main findings are summarized. It is seen that impulse buying intention and new product knowledge are the two factors that are the most important ones among others for the impulse buying behavior. The results showed that there is a relationship between word-of-mouth and new product knowledge and also impulse buying intention and excitement.
Collections