X ve Y kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hızlı değişimi, iletişim ve bilgi edinme yöntemlerinin sayılarının artmış olması gibi nedenlerle artık bilgiler de daha çok güncellenmeye ihtiyaç duymaktadır. Kurumlar da bu hıza ayak uydurabilmek ve rekabet ortamında yaşamlarını devam ettirebilmek için eğitime önceki yıllara oranla daha çok ağırlık vermektedirler. Eğitim organizasyonlarında kaynak ihtiyacı ve maliyetler, kurumları daha fazla kişinin eğitim aynı anda eğitim alabileceği zaman ve mekandan bağımsız online eğitim teknolojilerine yöneltmektedir. Ancak bu eğitim sistemine iş hayatında günümüzde yoğun olarak çalışan X ve Y kuşakları farklı tutumlar göstermektedir.Bu araştırmada X ve Y kuşaklarının özellikleri ile kurumlarda uygulanan eğitim yöntemleri incelendikten sonra bu iki kuşağın web tabanlı eğitim teknolojilerine karşı tutumları ?Web tabanlı tutum ölçeği? ile ölçülmüştür. Ölçek 26 soruluk bir ankettir. Anketin analizinde Mann Whitney-U ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda X ve Y kuşaklarının online eğitim uygulamalarına karşı tutumları arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. At our times knowledge needs to be updated frequently due to fast change in technology, increase in the ways of communication and knowledge inquiry. To keep up with this speed of change and keep going within this competitive environment, enterprises are paying more attention to training compared to previous years. Those enterprises and their training organizations are turning to online training Technologies that enable simultaneous trainings of more people, which is independent of time and space, due to the pressures of cost and resources. It seems generation X and generation Y have different attitudes to this new type of training systems.In this research, first characteristics of generation X and Y and methods of training in enterprises will be examined, and then the attitude of these two generations to this new web-based training technologies have been measured with the help of ?Web-based attitude measurement?. Measurement is a survey with 26 questions. Mann Whitney-U and Wilcoxon statistical measurements were used in analysis of survey data. It has been identified that there are significant differences between attitudes of generation X and generation Y regarding attitudes to online training applications.
Collections