2002-2013 yılları arasında Hürriyet gazetesi`nde çıkan Efes Pilsen basın ilanlarının savunucu reklam temelindeki içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de 2002 ile 2013 yılları arasında 'reklam tasarımı' alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Hürriyet Gazetesi'nde 2002-2013 yılları arasında yayınlanan Efes Pilsen markasının alkollü ve alkolsüz içecek kategorisine ait tüm basın ilanları, grafik tasarım kriterleri göz önüne alınarak içerik analizi yöntemiyle incelenecektir. İçerik analizi ile elde edilen verilerin yorumlanması, 11 yıllık süreçte Türkiye'nin en büyük alkollü içecek üreticisi, ithalatcısı ve ihracatcısı durumundaki markanın basın ilanlarındaki, grafik tasarım kavramının, reklam tasarımı kavramı ile olan önemli bağlantısının anlaşılmasına ve bu süreçte Efes Pilsen markasının gazete ilanlarının tasarımının, Türkiye'de yaşanan siyasi değişimden, gelişimden ve yasaklardan etkilenip etkilenmediğine, bunun sonucunda savunucu reklam kullanılıp kullanılmadığına ışık tutması öngürülmektedir. This study has focused on the development and change about advertising design in Turkey between 2002 – 2010. Efes Pilsen brand alcoholic and non-alcoholic beverages in category press ads, graphic design, taking into consideration the criteria will be examined by the method of content analysis. Content analysis obtained by the interpretation of the data, 11- year period, Turkey's largest alcoholic beverage producer, importer and exporter in the case of the brand's press release in graphic design, concept, advertisement design concept with important links to the understanding of and in this process, desgin of newspaper ads of EFES PİLSEN brand affected or unaffected the political chanages, developments and bans in TURKEY. Consequently that is provided whereby to shed light if advocacy ads get used or not.
Collections