Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin Salman, Gülberk
dc.contributor.authorUzun, Umut Can
dc.date.accessioned2021-05-07T07:43:02Z
dc.date.available2021-05-07T07:43:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594367
dc.description.abstractBu araştırmada marka çağrışımlarının spor seyircisi üzerindeki etkileri incelenmiştir.Literatür taraması içerisinde spor pazarlaması, marka ve marka eder kavramlarıtartışıldıktan sonra spor pazarlaması bölümü altında alışıldık ürün ve hizmetpazarlaması ve spor ürünü pazarlaması arasındaki farklar ifade edilmiş, spor pazarlamasıdetaylı bir şekilde açıklanmış, spor ürünü incelenmiş ve son olarak da taraftarlarınkatılımlarına göre gruplandırılması açıklanmıştır. Literatür taramasının markabölümündeyse marka bilinirliği, marka farkındalığı ve marka ederi kavramlarıaçıklanmıştır. Marka ederinin bileşenleri incelendikten sonra, genel kabul görmüş birmarka ederi modeli tanıtıldıktan sonra bu model araştırma sürecinde baz kabuledilmiştir.
dc.description.abstractThe effects of brand associations on sport spectators are studied in this research. Theconcepts of sports marketing, brand, and brand equity were discussed within theliterature review. In sports marketing section, the difference between common goods &services marketing and sports marketing was explained in detail, the sports product wasexamined, and lastly the fan categorization was discussed regarding the fans'involvement into the sport. The terms brand knowledge, brand awareness, and brandequity were described. The components of brand equity were also explained, and awidely accepted conceptual framework to evaluate the brand equity in team sports wasintroduced as a basis to the research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEffects of brand associations on sport spectators: A study on Beşiktaş, Fenerbahçe and Galatasaray fans
dc.title.alternativeMarka çağrışımlarının spor taraftarı üzerindeki etkileri: Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray taraftarları üzerinden bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand association
dc.subject.ytmBrand equity
dc.subject.ytmFootball teams
dc.subject.ytmSupporter
dc.subject.ytmBrand equity
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10061751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408578
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess