15-17 yaş grubu spor yapan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin öğrenim başarısı yönünden karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 15-17 yaş aralığının kapsayan lise öğrencilerinin spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin öğrenim başarı yönünden cinsiyet, yaş, ev ortamı, çevre faktörleri, spor yapma süreleri, ailenin medeni durumları, ailenin eğitim, mesleki ve sosyo-ekonomik durumuları vb. incelenmesi amaçlandırılmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul ili Şişli ilçesindeki Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır.Bu araştırmada lise öğrencileri içerisinde tespit edilen 93'ü lisanslı sporcu ile rastgele yöntemle şeçilmiş 90'ı spor yapmayan öğrenci olmak üzere toplam 183 katılımcı bulunmaktadır.Araştırmada İlişkisel Tarama Modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında ''Öğrenim Başarısı Etkileyen Faktörler Ölçeği'' geliştirilerek kullanıldı.''Kişisel Bilgi Formunda'' tanımlandı. Elde edilen verilerin analizi için SPS 21.0 istatislik paket programı kullanıldı. Çalışma verileri değerlendirirlirken tanımlayıcı istatiksel metodların (Frekans, % (yüzde), Ortalama, Standart Sapma) yanı sıra normal dağılımın incelenmesi için Kolmogoro-Sminow dağılım testi kullanıldı. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup durumunda, normal dağılım gösteren parametrelerin gruplar arasında karşılaştırmalarında Mann Whitney U testi kullanıldı. Niceliksel verilenlerin karşılaştırılmasında ikiden fazla grup durumda, normal dağılım göstermeyen parametrelerin gruplar arasında karşılaştırılmalarında Kruskal Wallis testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Mann Whitney U testi kullanıldı. İki niceliksel verinin karşılaştırılmasında Sperman Korelasyon Analizi kullanıldı.Araştırma sonucuna göre spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin öğrenim başarılarına etki eden faktörler incelenmiş ve anlamlı farklar gösterdiği berlirlenmiştir. Cinsiyet bakımından incelendiğinde kız öğrecilerin hiç spor yapmadığı görüldü. 16 yaş öğrenci grubunun diğer gruplara oranla daha fazla spor yaptıkları görülmektedir. Ailelerin medeni durumlarının, ailenin birlikte olan öğrencilerin ve ailelerinin boşanmış olan öğrencilere oranla spora ilgisi daha yüksek. Anne-baba eğitim durumu okur-yazarlık oranı spor yapanlarda daha yüksek olduğu görülmüştür. Spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin öğrenim başarıları arasında fark görülmemiştir.Anahtar Kelime:Spor Yapan, Spor Yapmayan, Öğrenim Başarısı. The aim of this study was to investigate the academic success rate of the high school students doing sports and the students not doing sports, whose ages range from 15 to 17, considering their gender, age, house environment, environmental factors, and period of doing sports, family marital, and education, professional and socio-economic statuses. The participants of this study are the students attending Şişli Vocational and Technical Anatolian High School in İstanbul. 93 of the participants with sports certified who were selected by the researcher and 90 students who do not do sports were selected randomly, totally 183 participants got involved in this study. Relational Survey Model was exploited for the study. When it comes to data gathering, 'The Questionnaire of The Factors Affecting Learning Success' that had been redesigned and SPSS 21.0, The Statistical Packages for Social Sciences programme, has been exploited in order to analyze the findings. Upon assessing study results, Kolmagaro- Sminow Distribution Test has been used for analysing normal distribution and descriptive statistical method (frequency, percentage, means, and standard deviations) as well. In case of two groups, parameters that reveal normal distribution on comparing quantitative data between two groups, Mann Whitney U Test has been used. Along with this, Kruskal Wallis Test has been used for comparing quantitative data among more than two groups, in case of comparing groups when parameters don't reveal normal distribution and also in determining the group that causes the differentiation. Sperman Korelasion Analysis has been exploited as well so as to compare two quantitative data with each other.Based on the results of the research, it has been determined that the factors having an impact on students' academic success were analysed in detailed and these factors revealed meaningful differentiates. When it was analyzed in terms of the students' gender, it has been determined that the female students have never done sports and the students at the age of 16 have been doing more sports than other groups. The results also show that the students living with their parents are more interested in sports than the students whose parents are separated. In addition, the students with literate parents are much more interested in sports than other students. The findings, nevertheless, indicates that there is no academic success difference between the students doing sports and not doing sports.KeyWords:The Students Doing Sports, The Students Not Doing Sports, Academic Success.
Collections