Islamic motifs in Turkish horror films
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, 2000'li yıllardan sonra çekilmiş olan Türk Korku Filmlerinin, İslami motiflere ağırlık verenleri incelenmiştir. Bu filmlerin içerisindeki canavarların ya da tehdit oluşturan unsurların, karakterlerin ve benzeri diğer motiflerin İslamiyetle olan ilişkisi incelenmiş ve bu motiflerin, tek tek filmlerin kendi içlerinde ve sonra bütüncül bir yaklaşımla filmlerin genelinde politik temsiliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın yapılabilmesi için, İslami unsurların, genel olarak Türk tarih ve sosyolojisindeki yeri incelenmiş ve bir literatür taraması şeklinde verilmiştir. Modern Türk kimliğinin temelini oluşturan doğu-batı sentezinin, bu filmlere İslamiyet ve modernite çatışması olarak yansıdığı görülmüş ve filmlerin içerisindeki İslami motiflerin, bu sentezi oluşturmak için politik birer etken olarak kullanıldığı tespit edilmiştir. In this thesis, Turkish horror films, which are made after 2000, and that which consist Islamic motifs are studied. The monsters or any elements oriented with the threat, characters and other motifs are analyzed through their relation with Islam and their representations are studied first within the films respectively and then across the films in an holistic approach. The Islamic motif is first studied through Turkish history and sociology and given in its literature study in order to find the representational relations of the motifs. The films project a conflict of Islam and modernity, as a reflection of the synthesis of the East and the West that builds the basis of modern Turkish identity, and the Islamic motifs in the films stand for political functions to rebalance the conflict within the modern and Islamic elements in order to achieve a synthesis of the East and the West.
Collections