21.yüzyıl vahşet tiyatrosu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesiyle insansızlaşan toplumların ve bireylerin sanatla tekrardan insanlaşmasını sağlamak düşüncesiyle yola çıktığım bu çalışmamda, Antonin Artaud'un Vahşet Tiyatrosu'nu derinlemesine inceleyip, günümüzde nasıl uygulanması gerektiğini araştırdım. Antik Yunan'dan günümüze kadar geçen süreçte, vahşet kavramının tiyatroda nasıl ve ne şekilde kullanıldığını, sonrasında 20. Yüzyılın başlarında Artaud'nun tiyatroda bu var olan vahşeti nasıl şekillendirip kuramlaştırdığını inceledim. Sonuç olarak da 21. Yüzyıl insanına bu kuramın yenilenerek nasıl ulaşacağını ve seyircinin bilinçaltını gün yüzüne çıkarıp duygularına nasıl etki edeceğini konu edindim. In this work which I started with the idea of re-humanization with art, of societies and individuals that were dehumanized with the development of technology; I profoundly examined Antonin Artaud's Theatre of Cruelty and researched how it should be applied today. I examined how and when the concept of cruelty was used in theatre during the period since Ancient Greece until today, and after that how Artaud shaped and theorized this cruelty existed in theatre in the early 20th century. Consequently, I discussed how this theory can be renewed and communicated to 21th century individual, and how it can bring the subconscious of the audience to light and affect their feelings.
Collections