Ortaokul seçmeli bilim uygulamaları dersinin program, içerik ve uygulama yönüyle değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 2012-2013 öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan seçmeli Bilim Uygulamaları dersinin program, içerik ve uygulanma durumları bu derse giren öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna 2014-2015 öğretim yılında Zonguldak ili merkez okullarında bu derse giren 44 öğretmen alınmıştır. Veri toplamak için yedi bölümden oluşan bir anket hazırlanmış, gerekli izin alındıktan sonra öğretmenlere uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPPS 20 paket programı kullanılmış ve bu program ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre öğretmenlerin Bilim Uygulamaları dersinin öğretim programının amaç ve içerik, temel prensipler, program yapısı, kazanımları, öğrenme ve öğretme süreci, uygulanan yöntem ve teknikler, ölçme ve değerlendirme açısından öğrencilere uygun olduğuna katılma derecelerinin yüksek olmasına rağmen Programı uygulama derecelerinin düşük olduğu görülmüştür. Bu maddelerin tamamına yakınında öğretmenlerin katılma ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin hiç biri bu dersle ile ilgili bir hizmet içi eğitime katılmamış ve çoğunluğu da açılacak bir hizmet içi eğitim kursuna katılmayı istememektedir. Araştırma sonunda Bilim Uygulamaları dersiyle ilgili araştırmalar yapılması, dersin daha iyi uygulanması ve niteliğinin artırılması konusunda önlemeler alınması önerilmiştir. In this thesis, science application lessons which have been taught since September 2012 are analyzed according to their content, program, and application by the teachers who have been teaching these lessons. Releational survey method is used in this research. 44 teachers who taught this lesson in the schools located in the provincial centre of Zonguldak between 2014 and 2015 are targets of this research. A survey which is comprised of seven parts was designed in order to collect data. The survey was applied to teachers after necessary formal authorizations were arranged. In the analysis of quantitative data, SPPS is structured within 20 packs of program. According to the data collected in this research, it is found out that the application rate of the teachers is quite low and there is a significant difference between participation and application in nearly all of the articles although participation rate of the teachers in this survey is high. All of the teachers have never took part in an in-service program about this lesson and a majority of them is unwilling to take part in such a program. It is strongly believed that this situation should be investigated by researchers. At the end of the survey, it is suggested that more research needs to be done about the science application lessons and the lesson programs need to be revised and developed according to the results.
Collections