Dördüncü sınıf Türkçe dersi öğretim programının görsel okuma ve sunu becerilerini geliştirme açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 4. sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı ve kitaplarında yer alan görsel okuma ve sunu becerilerine yönelik kazanımları, etkinlikleri, öğrencilerin dönem sonunda ulaştıkları beceri düzeylerini ve öğretmenlerin görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2014-2015 eğitim öğretim yılında Bartın ili Kozcağız ilçesi Ahmetler İlkokulu 4/A ve 4/B sınıflarına öğrenime devam eden, yaşları 9-10 arasında değişen 67 öğrenciden oluşmaktadır. Tarama modelinin uygulandığı araştırmada nicel veri toplama tekniklerinden anket kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz aşamasında Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testleri yapılmıştır.Araştırma sonunda; 4. sınıf Türkçe dersi için hazırlanan öğrenci çalışma kitabında yer alan görsel okuma ve sunu kazanımlarına yönelik etkinliklerin dengeli olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin yarısı 4. Sınıf Türkçe dersi görsel okuma ve sunu kazanımlarını gerçekleştirme konusunda kendilerini yeterli görmektedir. Öğrencilerin görsel okuma ve sunu becerilerini geliştirmede yeterli oldukları belirlenmiştir. Görsel okuma ve sunu kazanımlarını kazandırmada öğretmenlerin cinsiyet, hizmet süresi ve mezun olunan okul türü arasında yapılan analizlerin istatiksel sonuçları arasında anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Sadece öğretim yapılan sınıfların mevcuduna ilişkin analizde, değişkenler arasında anlamlı fark gözlenmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin görsel okuma ve sunu becerilerini daha üst düzeyde geliştirilmesi konusunda önerilerde bulunulmuştur. This study was conducted to determine benefits, activities, skills gain levels in the end term of the students and teacher comments for visual reading and visual presentation skills located in education program and their books of 4th class Turkish lesson. The sampling of the research consisted of 67 students which ranged from 9 age and 10 age, studied in 4/A and 4/B classes of Ahmetler Primary School in Kozcagız, Bartin in the 2014 – 2015 education semester. The questionnaire was used as the one of the quantitate data collection technics in this study applied the Screening model. The data obtained after the study was analyzed with SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) software program. In analysis duration, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test were done.The results of the study showed that the activities for visual reading and visual presentation located in student work books prepared for 4th class Turkish lesson is not stable. The half of the students are enough to see themselves to archive visual reading and visual presentation skills in 4th class Turkish lesson. The students were determined to be sufficient to develop the visual reading and visual presentation skills. The statistical results made among teacher gender, working duration, and school types graduated showed to be significant differences. A significant difference was only observed between the variables for the analysis of class size made teaching. In the results of the research, the development of the students in the higher-level to archive the visual reading and the visual presentation skills were proposed.
Collections