Ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokullarda verilen karakter eğitimi ve uygulamaları hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma Zonguldak ili Çaycuma ilçesinde 10 farklı ortaokulda görev yapan 42 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ortaokullarda görev yapan Sosyal bilgiler, Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilgisi, Matematik, Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar branşlarındaki öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler araştırmacı tarafından geliştirilen nitel araştırma tekniklerinden biri olan görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre okullarda karakter eğitiminin çok önemli ve gerekli olduğu, karakter eğitiminin okullarda tüm derslerin programına yayılarak verilmesi gerektiği, karakter eğitiminin akademik başarıyı olumlu anlamda etkilediği bu eğitimin okullarda disiplin problemlerinin önlenmesine katkı sunacağı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin karakter gelişiminde en önemli faktörün aile faktörü olduğu, bunu sırasıyla sosyal çevre, arkadaş, okul, öğretmen ve sosyal medya faktörü izlediği, öğrencilerin karakter gelişiminde öğretmenlerin olumlu rol model olma açısından etkili olduğu bulunulmuştur. Öğrencilerin karakter gelişimine olumlu anlamda etki eden derslerin Sosyal bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türkçe, Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar dersleri olduğuna, okulların karakter eğitiminin temel dinamiklerini teşkil eden değerleri kazandırmada yetersiz olduğu, öğretim programlarının karakter eğitimi kapsamında içerik olarak yetersiz olduğu, karakter eğitimi kapsamında öncelikli olarak verilmesi gereken değerlerin saygı, dürüstlük, yardımseverlik, sorumluluk, sevgi, manevi (dini) değerlere sahip olma, adalet ve hoşgörü olduğu ve son olarak öğretmenlerin karakter eğitimi konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadığı ve bu konuda etkili ve uygulamalı eğitimler almak istediği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bu durumları önleyici önerilere yer verilmiştir. The aim of this study is expressing the teachers' opinions about the character education who are working at secondary schools. This research is carried out with the 42 teachers who are working at 10 different schools in Çaycuma, Zonguldak. The teachers' opinions who are teaching at Social Studies, Turkish, Religion and Moral Studies, Science, Maths, Physical Education and Art areas at secondry schools this research. In this study qualitative input techniques are used and inputs are found by the formul a that is created by the researcher.According to the research; character education is very important and essential at schools, character education must be given in all the lessons, character education affets the academic success in a positive way and character education can prevent the dicipline problems at schools. Additionally the most important factor in character education is family and social environment, friends, school, teachers and social media follow the family factor and teachers are very important role models while giving character education. The lessons that affect the character education positively are Social sciences, Religion and Moral Studies, Turkısh, Physical Education, Music and Art and schools are lock of giving the Dynamics of character education, education programmes'contents are also lack of giving character education the values that must be given firstly in character education are; respection, sincerity, charity, responsibility, love and having moral values, just ice and to leration and teachers don't have enough information and facilitie s about character education and they want to take effective and practical education a bout t his subject and the suggestions that prevent all these stuations are carried out at thiss tudy.
Collections