İlkokul 3. sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretiminin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Araştırma deneysel yöntemlerden `ön-test son-test kontrol gruplu model` ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2014- 2015 eğitim- öğretim yılı bahar dönemi içerisinde Zonguldak ili Devrek ilçesi Karşıyaka İlkokulu'na devam eden üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma grupları, Kümeleme Analizinin k- ortalamalar yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırma, deney grubunda 35, kontrol grubunda 35 olmak üzere toplamda 70 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda İngilizce kelime öğretimi eğitsel oyunlar ile yapılırken kontrol grubunda üçüncü sınıf İngilizce ders kitabında yer alan eğitsel oyun dışı etkinlikler ile yapılmıştır. Beş hafta süren deneysel çalışmada, deney grubuna her hafta ısındırıcı, hareketli ve dinlendirici oyun olmak üzere üç farklı oyun uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli kelime başarı testi kullanılmıştır. Kelime başarı testi ile elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz aşamasında denencelerin sınanması amacıyla bağımlı ve bağımsız değişkenler t- testi kullanılmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre eğitsel oyunlar ile İngilizce kelime öğretimi yapılan deney grubunun akademik başarısı ile oyun dışı etkinlikler kullanılarak İngilizce kelime öğretimi yapılan kontrol grubunun başarısı arasında deney grubunun lehinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür (p< 0.05). Bulgulara dayalı olarak İngilizce derslerinde çocuklara kelime öğretimi amacıyla eğitsel oyunların kullanılabileceği söylenebilir. The purpose of this study is to investigate the effect of teaching English vocabulary with educational games on third grade students' academic achievement. The study was carried out with pre-test post-test experimental design with control group. The field of the research consists of the third grade students of the Karşıyaka Primary School, which is in Devrek, Zonguldak, in the spring term of 2014- 2015 academic year. The research groups were formed by using k- means Cluster Analysis method. Two groups consisting of 35 students were formed at the beginning of the study. Groups were named as control group and experimental group. While English vocabulary was taught through the use of educational games in the experimental group, third grade English textbook activities without educational games were used in the control group. During the five weeks of experimental study, the experimental group was involved in three different games such as warm-up, full-of-activity and relaxing each week. In the study, the data were obtained through a multiple choice vocabulary achievement test developed by the researcher. The results were analyzed using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows. During the analysis, in order to test the hypothesis, t-test for dependent and independent variables were used. The results show that there is a significant difference between the academic success of the experimental and control group in favor of the experimental group (p< 0.05). Based on the results, it could be said that educational games could be used in the teaching of English vocabulary to young learners.
Collections