Beden eğitimi öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerin büyük etkisi ile şekillenen çağımız, eğitim öğretim ile profesyonel olarak ilgilenen tüm bireyler gibi beden eğitimi alanındaki bireylerden de belli yeterliklere sahip olmalarını gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin yönelik tutum düzeylerini incelemek ve bazı demografik özellikler açısından değerlendirmektir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Türkiye'nin çeşitli coğrafi bölgelerindeki üniversitelerde beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bilgi ve iletişim üzerinde etkili olabileceği düşünülen bazı faktörler ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Kırıkkale Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Abant İzzet Baysal Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu olmak üzere 10 üniversitede öğrenim gören öğrencilerin içinden tesadüfi yöntemle seçilmiş 448'si erkek, 332'sı kadın olmak üzere toplam 780 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formu, Günbatar (2014) tarafından geliştirilen Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tutum Ölçeği ile veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri tutum düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bilişim teknolojileri alt boyut tutumları ile beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının demografik değişkenleri arasında istatistiksel anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Our era shaped by great influence information and communication technologies, individuals in the physical education field such as all individuals who are professionally interested in education and training who need to have certain qualifications. The purpose of this study is to examine physical education and sports teacher candidates attitudes about informatics technologies usage and evoluate in terms of certain demographic characteristics. In 2016-2017 academic year, some factors considered to be effective on the information and communication of the students in the department of physical education and sports teaching in the universities of various geographical regions of Turkey were discussed. The School of Physical Education and Sport Bartın University, The School of Physical Education and Sport Fırat University, The School of Physical Education and Sport Sakarya University, The School of Physical Education and Sport Kırıkkale University, The School of Physical Education and Sport Çanakkale On Sekiz Mart University, The School of Physical Education and Sport Celal Bayar University, The School of Physical Education and Sport Atatürk University, The School of Physical Education and Sport Inonu University The School of Physical Education and Sport Gumushane University, The School of Physical Education and Sport Abant Izzet Baysal University 10 among the students studying at universities, there are totally 780 students 448 of whom are male and 332 of whom are female selected randomly constitute the sample group. The personal information form in the research was used as data collection tools with the Attitude Scale of Information and Communication Technologies developed by Günbatar (2014). The relational search model was used in this study. According to findings from the research, it was determined that the attitudes of the prospective teachers on Information and Communication Technologies were high. In addition, statistically significant correlations were found between subscale attitudes of information and communication technologies and variables of physical education and sports teacher candidates.
Collections