Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Taner
dc.contributor.authorÖzkan, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:57Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593492
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi ve ilişkilendirilmesidir. Çalışmaya Bartın İlinde'nde görev yapan toplam 105 öğretmen (69 kadın ve 36 erkek), Bartın Üniversitesi'nde okuyan toplam 95 erkek ve kız öğrenci (64 kadın ve 31 erkek) gönüllü olarak katılmıştır. Öğretim elemanlarının fiziksel aktivite düzeylerini belirlemede `Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi (inaktif, minimum aktif ve HEPA aktifgrupları olarak MET yöntemiyle belirlenmiştir) kısa formu kullanılırken, sağlıklı yaşam davranışlarının belirlenmesinde `Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği` (kendini gerçekleştirme (KG), sağlık sorumluluğu (SS), egzersiz (E), beslenme (B), kişilerarası destek (KD) ve stres yönetimim (SY)) kullanılarak belirlenmiştir. Yapılan Pearson Çarpımlar Moment Korelasyon analizi sonucunda araştırmaya katılan öğretim elemanlarının fiziksel aktivite düzeyi ile egzersiz (r=.52; p<0.01) ve sağlıklı yaşam davranışı (r=.47; p<0.01) arasında anlamlı pozitif bir ilişki belirlenirken üniversite öğrencilerinde ise fiziksel aktivite düzeyi ile sağlık sorumluluğu (r=.60; p<0.05), egzersiz (r=.69; p<0.05), kişilerarası destek (r=.62; p<0.01), stres yönetimi (r=.72; p<0.05), beslenme (r=.60; p<0.05) ve sağlıklı yaşam biçimi (r=.63; p<0.05). Sonuç olarak, çalışmadaki bulgular öğretim elemanları ve öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışının fiziksel aktivite düzeyini belirlemede etkin olduğu söylenebilir. Anahtar KelimelerFiziksel aktivite, sağlıklı yaşam davranışı, beslenme alışkanlıkları, sınıf öğretmenleri
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to determine and relationship of physical activity level and healthy lifestyle behaviors in teaching staffs and students in Bartın University. 105 primary teacher (69 female, 36 male) in Bartın and 95 male and female students from (64 female, 31 male) Bartın University participated in this study voluntarily. In the study, the short form of International Physical Activity Questionnaire (Total PA levels are categorised as inactive (low), minimum active and physically active group by using MET method) was used for the determination of physical activity level of students. For the determination of healthy lifestyle behaviors Health Promotion Lifestyle Profile Questionnaire was used with self-actualization (SA), health responsibility (HR), exercise (E), nutrition (N), interpersonal support (IS) and stress management(SM) subscales. Results of Pearson Product Moment Correlation analyses indicated significant pozitif correlations between total physical activity level and exercises (r=.52; p<0.01) and healthy lifestyle behaviors (r=.47; p<0.01) in teaching staffs and total physical activity level and health responsibility (r=.60; p<0.05), exercise (r=.69; p<0.05), interpersonal support (r=.62; p<0.01), stress management (r=.72; p<0.05), nutrition (r=.60; p<0.05), and healthy lifestyle behaviors (r=.63; p<0.05) in students. As a conclusion, the findings of the present study indicated that healthy lifestyle behaviors were indicator of physical activity level of üniversity staffs and students. Key WordsPhysical activity, health promotion lifestyle profile, nutritional habits, primary teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi ve ilişkilendirilmesi
dc.title.alternativeDetermination and relationship ofenergy and nutritional habitswith physical activity levels and healthy lifestyle behaviors of primary education teacher and pre-service teachers'
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-08
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmNutritional habits
dc.subject.ytmNutrition
dc.subject.ytmHealthy life
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.identifier.yokid10183060
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491278
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess