Türkiye ve Finlandiya`da Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştiren Bölümlerin Ders Programları ve Giriş Sınavlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Finlandiya ve Türkiye deki beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerin ders programları ve giriş sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye'de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerde yapılan öğrenci seçim sınavlarında benzerlik ve farklılıklar, Finlandiya ve Türkiye'de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerin müfredatlarının benzerlik ve farklılıkları açısından incelenmiştir. Ülkelerarası karşılaştırılmalı eğitim çalışması olarak nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi ve literatür taraması yapılarak ilgili tez, kitap, dergi ve makale gibi basılı bilimsel yayınlardan ve internet verilerinden yararlanılarak toplanan veriler, yapılan karşılaştırmalar sonucu tespit edilen benzerlik ve farklılıklar doğrultusunda tablo haline getirilmiş ve bu bilgiler yorumlanmıştır.Türkiye'de beden eğitimi ve spor öğretmenliği programı Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından (2018 en son yapılan) merkezi olarak yapıldığından bu program ile öğrenci seçim yöntemleri formulasyonu YÖK tarafından yapılmakta; sınav biçimi, içeriği, istenilen şartlar ve puanlar ise Üniversitelerin kendilerine bırakıldığından bu araştırmada tüm üniversiteler incelenmiştir. Bu bağlamda, Finlandiya'da bulunan 14 üniversite ve 22 uygulamalı bilimler üniversitesi arasında sadece Jyväskylä Üniversitesinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü bulunan bu üniversitenin ders müfredatları ve giriş sınavları incelenerek Türkiye il karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak Türkiye'deki üniversiteler ile Finlandiya'daki Jyväskylä Üniversitesi arasında ders programları bakımından benzerlik görülmüş ancak Finlandiya'da öğretmenlik için yüksek lisans zorunluluğun olması bakımından farklılıkların olduğu görülmüştür. Öğrenci seçme yöntemlerinde her iki ülkede fiziksel yetenek sınavı yapıldığı ancak Finlandiya'da yerleştirme puanına öğretmenlik uygulamasının dahil edilmesi önemli ve belirleyici unsur olarak tespit edilmiştir. The purpose of this study is to identify the similarities and differences between the syllabus and exams at universities in both Turkey and Finland where the programs of Physical education and sports are delivered. The sub aims of the study are to investigate the similarities and differences in following constructs for the two countries: the exams held to be enrolled in the Physical Education and Sports program, syllabus.In Turkey, because the syllabus of Physical Education and Sports Program is determined by Higher Education Council (YÖK) as a central decision maker institution (based on 2018), formulation of student selection at the university enrollment exam is also conducted by YÖK; yet, the content, methods, conditions and grades of the exam are determined by the universities themselves. In this regard, this study examines all universities in Turkey, hence only one university among 14 universities and 22 applied science universities in Finland, course syllabi and entrance exam of the Physical Education and Sports Program at Jyvaskyla University was examined, conducting comparison and contrasts between the countries.Among the qualitative research methods, this study adopts a documentation design, reviewing the documents of related dissertation, book, journal, article, printed scientific research and data released through internet. The data gathered were tabulated and discussed after identifying and listing the constructs to compare and contrast. Results of the study showed that there are similarities between the universities in Turkey and Finland in relation the syllabus utilized. However, the results also yielded that there are differences between the two countries in that there is obligatory education of MA degree to pursue for the Finnish instructors to enable the teaching position at the university. Furthermore, it is identified that in both countries Physical aptitude test is delivered as student selection method, yet, it is significantly identifying factor that in Finland, the grades of practicum are also incorporated into the grades of student selection
Collections