Üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu bölümlerine hazırlanan öğrenci adaylarının kişilik özellikleri ile stresle başa çıkma stillerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmaya 25 kadın 25 erkek olmak üzere 50 üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölümlerine hazırlanan öğrenci adayı katılmıştır. Çalışmada öncelikle altamaçlar oluşturulmuş ev literatür iler desteklenmesi amacıyla ikinci bölümde kişilik ve stres kavramları ele alınmıştır. Çalışmanın metodoloji kısmında katılımcılara yöneltilen anket içerisindeki ölçeklerin bilgileri ve sorulan demografik bilgilere ilişki detaylar paylaşılmıştır. Verilerin analizi kısmında ise çalışmaya ilişkin yapılan analizlere yer verilmiştir. Katılımcılara stres algısı ve beş faktör kişilik envanteri sorularıyla bazı demografik sorular yöneltilmiştir. Katılımcıların demografik açıdan farklılaşıp farklılaşmadığını tespit edebilmek açısından t-testi yapılmıştır. Cinsiyet, yaş, gelir düzeyi ve antrenman süresi gibi faktörler açısında stres algısında bir farklılaşma görülmezken spor yaşı açısından spor yaşı yüksek olan öğrencilerin stres algısı açısından daha başarılı oldukları görülmüştür. Kişilik özellikleri ile öğrencilerin stres algıları açısından ilişki tespit edilmiştir. Nevrotiklik kişilik faktörü stres algısını pozitif yönde etkilerken uyumluluk, dışa dönüklük, özdisiplin ve deneyime açıklık faktörlerinin negatif yönde etkilediği saptanmıştır. The study was attended by student candidates prepared for physical education and sports departments of 50 universities (25 women and 25 men). In the second chapter, personality and stress concepts were discussed in order to support the literature. In the methodology part of the study, the information about the scales and the demographic information asked were shared with the participants. In the analysis of the data part, the analyzes related to the study are included. Some demographic questions were asked to participants with stress perception and five factor personality inventory. The t-test was performed to determine whether the participants differed demographically. While there was no difference in the perception of stress in terms of factors such as gender, age, income level and training time, it was seen that students with higher sports age were more successful in terms of stress perception. The relationship between personality traits and students' perception of stress was determined. While neuroticism personality factor positively affected stress perception, it was found that the factors of compatibility, extroversion, self-discipline and openness to experience had a negative effect.
Collections