Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada beden eğitimi ve yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleriyle yansıtıcı düşünme seviyeleri arasındaki bağlantının incelenerek etkili olabilecek faktörleri ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul'unda yapılmış olup 27 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 157 Antrenörlük Eğitimi Bölümü, 14 Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü ve 44 Spor Yöneticiliği Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin 35'i 1.sınıf, 52'si 2.sınıf, 95'i 3.sınıf, 60'ı 4.sınıftır ve evren 53 kız, 189 erkek olmak üzere toplam 242 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma nicel bir araştırma özelliğinde ve tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki verileri elde etme yöntemi olarak, Sermerci'nin (2007) geliştirdiği `Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği`, Yılmaz ve Sünbül'ün (2009) geliştirdiği `Üniversite Öğrencileri İçin Girişimcilik Ölçeği` ve 'Kişisel Bilgi Formu' (cinsiyet, sınıf, bölüm, aktif spor yapma durumu, girişimcilik dersi ve kursu alma durumu) uygulanmıştır. Araştırma sonucu ortaya çıkan verilerle bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tukey testi, pearson çarpım moment korelasyon analizleri yapılmıştır. Elde edilen verilerin sonuçları SPSS for Windows yardımı ile istatistiksel teknikler kullanılıp incelenmiş ve yorumlanmıştır. Öğrencilerin yansıtıcı düşünme düzeyi, girişimcilik özellikleri, seçtikleri bölüm, cinsiyet, bulundukları sınıf, girişimcilik dersi alma durumları, girişimcilik ve yansıtıcı düşünme düzeyleri alt boyutları arasındaki ilişki parametreleri açısından incelenmiştir. Araştırmada edinilen bulgularla şu sonuçlara varılmıştır. Öğrencilerin yansıtıcı düşünme meyillerinin alt yapısında 8edinilen en fazla puanları `Öngörülü aynı zamanda İçten olma` alt yapısından almış oldukları saptanmıştır. Yine elde edilen verilere göre erkek öğrencilerin kadın öğrencilere kıyasla kayda değer farkla yansıtıcı düşünme düzeyine sahip olarak bulunmuştur. Seçilmiş olan bölüm etkenine bağlı olarak devam eden öğrencilerin yansıtıcı düşünme seviyeleri diğer alanlara oranla fazla görülmüştür. Çalışmaya dahil edilen öğrencilerin girişimcilik özelliklerininse `güçlü girişimcilik` seviyesinde saptanmıştır. Cinsiyetlerinin özellikleri ile girişimcilik özellikleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Bölüm değişkeni ile engellilerde egzersiz ve spor eğitimine devam etmekte olan öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin daha fazla olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yansıtıcı düşünme eğilimleriyle girişimcilik özellikleri arasında olan ilişki Pearson Korelasyon Analizi ile belirlenmiştir. Girişimcilik ve Sürekli ve Amaçlı Düşünme, Öğretim Sorumluluğu ve Bilimsellik ,Araştırmacı , Öngörülü ve içten olma ve Mesleğe Bakış`yansıtıcı düşünme alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki var iken, Açık Fikirlilik ve Sorgulayıcı ve Etkili Öğretim yansıtıcı düşünme alt boyutları arasında negatif yönde ilişki saptanmıştır. Bulgular ışığında öğrencilerin yüksek girişimcilik nitelikleri olanların yansıtıcı düşünme düzeyleri buna paralel olarak daha fazla olan kişilerden oluştuğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to examine the relationship between the entrepreneurial characteristics and reflective thinking levels of the students of school of physical education and sports and to reveal the factors that may be effective. The research has been carried out at İnönü University School of Physical Education and Sports and it consists of 27 Physical Education and Sports Teaching Department, 157 Trainer Education Department, 14 Exercises for Disabled and Sports Education Department and 44 Sport Management Department students and it is composed of total 242 students, 53 girls and 189 boys, 52 of whom are 2nd class, 95 of whom are 3rd class, 60 of whom are 4th class. `Reflective Thinking Tendency Scale` developed by Sermerci (2007), `Entrepreneurship Scale for University Students` developed by Yılmaz and Sünbül (2009) and `Personal Information Form` (gender, class, department, status of doing active sports, status of taking entrepreneurship lessons and courses) have been used as methods to obtain data in the study. Independent group t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey test, Pearson product-moment correlation coefficient has been performed with the data obtained from the research. The results of the data were analyzed and interpreted with the help of SPSS for Windows. The reflective thinking level of the students, their entrepreneurship characteristics, the departments they preferred, their genders, the class they are in, their status of taking entrepreneurship lessons and courses, the relationship between their entrepreneurship and their reflective thinking levels' sub-dimensions have been examined in terms of the parameters. With the findings obtained in the research, the following conclusions have been reached. It has been found that the students obtained the highest scores in the substructure of reflective thinking tendency from `the Predictive but being sincere at the same time` substructure. According to the data obtained, it has been found that male students have higher level of reflective thinking with a significant difference than female students. Depending on the chosen department factor, the reflective thinking levels of the students were higher than the other areas. The entrepreneurship characteristics of the students included in the study have been determined at the level of `strong entrepreneurship`. No significant differences have been found between the gender and entrepreneurship characteristics. With the department variable, it is seen that the students who study at the Exercises for Disabled and Sports Education Department have more entrepreneurship characteristics. Pearson Correlation Analysis has been used to determine the relationship between students' reflective thinking dispositions and entrepreneurship characteristics. In entrepreneurship, continuous and purposeful thinking, teaching responsibility and being scientific, inquisitive, predictive and sincere, and outlook at the profession, there was a positive relationship between the sub-dimensions of reflective thinking. In open-mindedness, questioning and effective teaching, negative correlation has been found between the reflective thinking sub-dimensions. In the light of the findings, it has been determined that the students with higher entrepreneurial qualifications also consist of people with more reflective thinking levels, in parallel.
Collections