Batı Karadeniz Bölgesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma kapsamında yer alan öğretmenlerin yaşam kaliteleri ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin kişisel bilgilerine göre yaşam kaliteleri arasında ve mutluluk düzeyleri arasındaki istatistiksel olarak anlamlı farklılık olma durumunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni olarak Batı Karadeniz bölgesinde bulunan Karabük, Bartın, Zonguldak ve Kastamonu illerinde görev yapan 307 beden eğitim ve spor öğretmeni belirlenmiştir. Kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemi ile belirlenen illerde görev yapan 171 beden eğitimi ve spor öğretmenine örneklemi oluşturmuştur. Araştırma kapsamında `Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Whoqol-Bref Yaşam Kalitesi Ölçeği` ile `Mutluluk Ölçeği` kullanılmıştır. modele ilişkin uyum indeks değerlerine incelendiğinde modelin doğrulandığı görülmektedir. Öğretmenlerin yaşam kaliteleri mutluluk düzeylerini yüksek düzeyde ve anlamlı şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yaşam kalitesi ölçeğinin alt faktörleri ile mutluluk arasındaki ilişkiler incelendiğinde öğretmenlerin mutluluğu ile en yüksek ilişkili olan değişkenin sosyal alana ait yaşam kaliteleri olduğu en az ilişkili olan değişkenin ruhsal alana ait yaşam kalitesi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alanlarıyla ilgili olarak hizmet içi eğitim alanların daha kaliteli yaşama sahip oldukları ve daha mutlu oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenler yaşam kalitesi ve mutluluk düzeylerini kendileri sınıflandırdığında her ikisinde de kendilerini yüksek düzeyde gören öğretmenlerin yaşam kaliteleri ve mutluluklarının da yüksek olduğu tespit edilmiştir. Genel itibari ile beden eğitim ve spor öğretmenlerinin hayat standartlarını iyileştirmenin yaşam kaliteleri ve mutluluk düzeyleri üzerinde olumlu etkilerinin olabileceği söylenebilir. Aynı zamanda öğretmenlerin yaşam kalitelerini fiziksel, ruhsal, sosyal ve çevre alanı bağlamında değerlendirmek ve buna yönelik önlemler almak onları daha mutlu bireylere dönüştürebilir. The aim of this study was to determine the relationship between physical education and sports teachers' quality of life and happiness levels. Furthermore, it was aimed to reveal the differences between the quality of life and happiness levels according to the demographic characteristics. 307 teachers who were working in Karabük, Bartın, Zonguldak and Kastamonu provinces in Western Black Sea region, constitute the universe of research. The number of samples reached by a convenience sampling method, 171 physical education and sports teachers working in determined provinces. Data collected by using the `Whoqol-Bref Quality of Life Scale of Physical Education Teachers` and `Happiness Scale` were analyzed with SPSS-25. When the fit index values of structural model examined, the model is confirmed. Teachers' quality of life predicted their happiness at a high level. The variable that is most associated with the happiness is the quality of life belonging to the social area. The least related variable is quality of life belonging to spiritual area. Quality of life and happiness levels of teachers who receive in-service training regarding their fields are higher. When teachers classify their quality of life and happiness levels by themselves, teachers who see themselves at a high level have high quality of life and happiness. It can be said that improving the life standards of teachers can have positive effects on quality of life and happiness levels. Evaluating teachers' quality of life in the context of physical, spiritual, and environmental areas and taking precautions can turn them into happier individuals.
Collections