Göç ve pazarlama ilişkisi: Suriye göçünün işletmelerin pazarlama uygulamaları üzerindeki etkilerinin Gaziantepli işletmeler üzerinde araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2011 yılında Suriye'de başlayan iç savaş sonrası milyonlarca Suriyeli evini ve ülkesini terk etmek zorunda kalmıştır. Suriye'de gerçekleşen bu göç; dünya üzerinde gerçekleşen en büyük zorunlu göç dalgalarından biridir. Suriyeli göçmenler başta Türkiye olmak üzere Ürdün, Irak, Lübnan, Mısır ve Avrupa'ya dağılmıştır. Tüm bu ülkeler arasından en fazla dış göç alan ülke Türkiye'dir. 2017 yılı itibariyle 3,5 milyon Suriyeli göçmen Türkiye'de yaşamını sürdürmektedir. Suriyeli göçmenler çoğunlukla Güneydoğu Anadolu bölgesine yerleşmektedir. Bunun nedeni Suriye'ye yakın olması ve savaş bittiğinde ülkelerine daha rahat geri dönebilecek olmalarıdır. Güneydoğu Anadolu bölgesindeki yerel halk sosyal ve ekonomik açıdan bu göçten etkilenmiştir. Çalışma kapsamında Suriyeli göçmenlerin yoğun olarak yaşadıkları Gaziantep şehri ele alınmıştır. Şehirde resmi olan rakamlara göre 350 bin Suriyeli göçmen yaşamaktadır. Gaziantep'te bulunan küçük ve orta ölçekli KOBİ'lerin Suriyeli göçmenlere uygulamakta oldukları satış ve pazarlama politikaları bu çalışmada incelenmiştir. İnceleme ve anketler Gaziantep'teki yerel işletme sahipleri ile yüzyüze görüşme yapılarak gerçekleştirilmiştir. Bu göç dalgası bölge esnafı tarafından uygulanacak doğru satış ve pazarlama politikaları ile fırsata çevirilebilir. After the civil war started, millions of Syrian has to leave their homes and their country. This immigration which started in 2011 is one the biggest forced immigration wave in the world history. Syrian immigrants had spread to; Turkey, Jordan, Iraq, Lebanon, Egypt and Europe. In Turkey, which is the the most affected country from this duration, the authorities discussed about the issue of 3,5 millions Syrian refuges. The Issue of Syrian Refugess, who were accepted temporarily at the beginning had not been solved for six years unlike it has big tend to be permenant. Most of the Syrian immigrants settled in the Southeastern Anatolia region because it's close to Syria and returning to their countries when the civil war is over will be easier. The local people in the Southeastern Anatolia region are affected by this migration from the social and economic point of view.Within the scope of the study, the city of Gaziantep where the Syrian immigrants lived intensively was handled. 350 thousand Syrian immigrants are living according to official statics in the city. The sales and marketing policies that have a small and medium sized SME's in Gaziantep have applied to the Syrian immigrants have been examined in this study. Surveys were conducted face-to-face interview with local business owners in Gaziantep.
Collections