Okul öncesi eğitimde 4-6 yaş grubundaki çocukların bilgi iletişim teknolojileri kullanımının akademik başarılarına ve sosyal hayatlarına etkilerine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi: Batman ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada okul öncesi eğitimi alan 4-6 yaş grubundaki öğrencilerin bilgiiletişim teknolojileri kullanımının öğrenme başarısı ve sosyal hayatlarına etkilerine ilişkinebeveyn görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi ve verileri analizetmek için SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Batmanil merkezinde bulunan İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı devlet ve özel eğitimkurumlarında okul öncesi eğitimi alan 4-6 yaş grubundaki çocukların ebeveynlerioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Batman ilmerkezinde çocukları resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 430ebeveyn oluşturmaktadır. Veriler Okul Öncesi Çağındaki Çocukların Teknoloji KullanımıHakkında Ebeveyn Görüşleri Ölçeği ile toplanmıştır. Bu bağlamda ebeveynlerin okulöncesi dönem çocuklarının bilgi iletişim teknolojileri kullanımına yönelik düşüncelerindeebeveynlerin cinsiyeti, çocukların devam ettikleri okul türü (özel veya devlet kurumu),ebeveynlerin yaş aralığı, ebeveyn eğitim durumu, evde internet bağlantısı olup olmadığı,ebeveynlerin mesleği ve ebeveynlerin bilgi teknolojileri kullanım sıklığı değişkenlerinegöre farklılaşma olup olmadığı incelenmiştir.Okul öncesi çağındaki çocukların teknoloji kullanımı hakkında ebeveyn görüşleriölçeği alt boyut puanlarının okul türü değişkenine göre; teknolojinin faydaları alt boyutundaanlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği görülmektedir. Ebeveynlerin öğrenim durumudeğişkenine göre teknolojinin kullanım alanları ve teknolojiyi kullanma becerisinde anlamlıbir fark bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarından ebeveynlerin bilgisayar kullanma sıklığıdeğişkenine göre teknolojinin faydaları ve teknolojinin kullanım alanlarında anlamlı farkolduğu tespit edilmiştir.Elde edilen bulgular ışığında alt boyutlar incelendiğinde; aile rehberliği boyutu verianalizlerine göre ebeveynlerin çocuklarının teknolojiyi sürekli kullanmalarına karşıoldukları ve süre kısıtlamalarına gittikleri görülmüştür. Teknolojinin faydaları verileriincelendiğinde; ebeveynlerin çocuklarının teknoloji kullanımının onlara uygun programlarile fayda sağlayacağı görüşünde hem fikir oldukları söylenebilir. Teknoloji kullanım alanlarıverileri incelendiğinde; ebeveynlerin çocuklarına ses, kelime, şekil, rakam ve sayılarınöğretiminde BİT'ten faydalandıkları noktasında ortak görüş bildirdikleri görülmüştür.Teknolojinin zararları boyutunda; ebeveynlerin, BİT kullanmalarının çocuklarda çeşitlifiziksel ve sosyal zararlara yol açacağını düşündükleri gözlemlenmiştir. Teknoloji kullanmabecerisinde ise ebeveynler çocuklarının BİT kullanımında çok iyi düzeyde olduklarınıbelirtmişlerdir. Ebeveynlerin çocuklarında BİT kullanımlarının ancak rehber eşliğindeolursa yararlı olacağı düşüncesinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ebeveynler teknolojininfaydaları ve zararları konusunda bilinçlendirilmelidir. Ebeveynler BİT kullanımındarehberlik görevini ve doğru zaman yönetimini uygun içerikleri esas alarak üstlenmeli veöğretmenler ile eğitim programı konusunda iş birliği ve etkileşim halinde olarak uyguniçeriklere ulaşmalıdır. In this study, it is aimed to analyse parents' views on the effects of their 4-6-year- old children's using information and communication technologies on their learningachievement and social life.In this research, the survey method is used which is one of the descriptiveresearch methods and SPSS-22 statistical package programme was used to analyse thedata. The population of the study consists of parents of students aged 4-6 who attendedin government and private institutions in Batman Provincial Directorate for NationalEducation in 2019-2020 academic year. The sample of the study is composed of 430parents. Data are collected with the scale of the parents' views about the usage oftechnology of the preschool students. In this context, it is examined whether there is adifference with respect to variables such as the thoughts of parents about the usage ofinformation and communication technologies of preschool children, the gender of theparents, the type of school that the children attend (private or public institution), the agerange of the parents, the educational status of the parents, the internet connection at home,the frequency of information technology usage of the parents and the children.When the sub-dimensions are analysed; it is seen that parents are against theirchildren's using technology constantly and they want to limit their using technology time.When the data were analysed the about the advantages of technology;We can say that parents agree with the view that the use of technology is usefulfor their children with the proper programs for them. When analysed the abouttechnology fields of usage; it is seen that the parents have a common view about theutilization of the technology in teaching sound, words, numbers and shapes. About thedisadvantages of technology; it can be mentioned that parents are convinced that usageof ICT causes physical and social damages. Parents also say that their children are verygood at using technology. Parents think that the usage of ICT is beneficial for theirchildren if they use it with guide. Parents should assume the guidance duty and right timemanagement based on appropriate contents on the use of ICT and they should reach theproper contents interacting and cooperating with the teachers about the educationprogram.
Collections