Çağrı merkezinde tükenmişlik ve örgüte bağlılık arasındaki ilişki: Akbank çalışanları üzerine uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Akbank Çağrı Merkezi'nde görevli olan çalışanlarının tükenmişlik düzeyleriyle örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi için gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Akbank çalışanlarından 206 kişiyle görüşülmüştür. Veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programıyla analiz edilmiştir.Yapılan istatistiksel analizler neticesinde tükenmişlik düzeyi altboyutlarıyla örgütsel bağlılık altboyutları arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Çalışma neticesinde aynı zamanda tükenmişlik ve altboyutlarının örgütsel bağlılık ve altboyutları üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Bağlılık, Tükenmişlik, Akbank Çalışanları This study was conducted to examine the relationship between burnout levels and organizational commitment of Akbank employees. For this purpose, 206 employees from Akbank employees were interviewed. Data were obtained by questionnaire method. Maslach Burnout Inventory and Organizational Commitment Inventory were used as data collection tools. The data obtained from the scales were analyzed by SPSS 16.0 package program.As a result of the statistical analyzes made, it was determined that there is a negative and significant relationship between burnout level subdimensions and organizational commitment subdimensions. At the same time, the study found that burnout and sub-dimensions were a significant predictor of organizational commitment and subdivisions.Keywords: Organizational Commitment, Burnout, Akbank Employees
Collections