Show simple item record

dc.contributor.advisorEker Akgöz, Burcu
dc.contributor.authorToprak Erşen, Çağla Cansu
dc.date.accessioned2021-05-07T07:39:11Z
dc.date.available2021-05-07T07:39:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592913
dc.description.abstractTüketim ürünleri, tüketicilerin satın alma davranışına göre kolayda, beğenmeli, lüks ve aranmayan ürünler olmak üzere dört kategoride incelenmektedir. Bütün gruplarda yer alan ürünlerin kendilerine özgü pazarlama stratejileri bulunmaktadır. Lüks marka konumlandırması, lüks markalarının pazarlama iletişim stratejilerini ayrıca incelenmesi gereken bir konu haline getirmektedir. Bu tezin amacı, kitle üretiminin artması, toplumsal değerlerin maddileşmesi ve tüketim kültürünün giderek yayılması sebebiyle hızla büyüme eğiliminde olan lüks hazır giyim markalarının sosyal medya kullanımının incelenmesidir. Sosyal medyanın internetin gelişimi ile yaygınlaşması ile kurumlar sosyal medya hesapları açmaya ve buradaki alanlar için iletişim stratejileri geliştirmeye başlamışlardır. Moda sektörünün yoğun olarak kullandığı sosyal medya platformlarından birisi olan Instagram bu araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Lüks ve kitlesel giyim markalarının sosyal medyada hedef kitleleri ile nasıl iletişim kurdukları ve hangi noktalarda farklılaştığı bu araştırmanın temel problemidir. Tez kapsamında seçilen 3 lüks ve 3 kitlesel markanın Instagram hesapları incelenerek, içerik analizi ve göstergebilimsel analiz yöntemi ile bu farklar ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractConsumer's goods examined in 4 categories according to buying behaviors of the consumers; convenience goods, preference goods, shopping goods, specialty goods. The goods in all groups have their own unique marketing strategies. The aim of this study is to examine the use of social media in the luxury commodity market, which is growing at an exponential rate due to the increase in mass production, the materialization of social values, and the widespread dissemination of consumption culture. Luxury brand positioning is pushing luxury brands to use a more selective communication language. This makes the marketing communication strategies of luxury fashion brands a subject that needs further investigation. Along with the Internet age, many new communication tools have been effective in reaching the target audience. With the development of internet and social media, institutions have started to open social media accounts like their target groups and develop communication strategies for this areas. Instagram, one of the social media platforms heavily used by the fashion industry, is the universe of this research. The main problem of this thesis is how the luxury and mass-market clothing brands communicate with the target groups on social media and where they differ. Instagram accounts of selected 3 luxury and 3 mass clothing brands examined in the scope of the research and these differences revealed by content analysis and semiotics analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleHazır giyim sektöründeki lüks markaların sosyal medya kullanımı: Instagram üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeSocial media uses of luxury brands in clothing industry: A comparative research on instagram
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-17
dc.contributor.departmentPazarlama İletişimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmLuxury
dc.subject.ytmLuxury consumption
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInstagram
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.identifier.yokid10210938
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525676
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess