Orta Doğu misafirlerinin Bursa`daki konaklama işletmelerini tercih etmeye iten güdüler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda Dünya ekonomisinin en hızlı gelişim ve değişim gösteren sektörlerinden biri olarak tanımlanan turizm sektörü, özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin ekonomilerinde itici bir güç olma noktasında en önemli sektörlerden birisi olduğu söylenebilir. Bu sebeple Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler yeni potansiyel pazarlara yönelip buradan gelir elde etmeyi hedeflemektedir. Özellikle son yıllarda Arap misafirlerin destinasyon bölgesi olarak Türkiye'yi tercih etmeleri bu konuda yapılacak yatırımları daha da hızlandırmıştır.Çalışmada; Orta Doğu misafirlerinin Bursa'daki konaklama işletmelerini tercih etmelerinde ki nedenler araştırılmıştır. Araştırma, Bursa'nın Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer bölgelerinde faaliyet sürdüren otellerde konaklayan 350 yabancı turiste anket dağıtılarak uygulanmıştır. Çalışmada kullanılan anket 2 kısımdan oluşmuştur. Birinci bölümde demografik özelliklere ilişkin sorular eşliğinde turisti tanımayı amaçlayan 8 soru yer alırken, ikinci bölümde ise turistin otel tercih etme kararını etkileyen faktörlere ilişkin 42 soru yer almıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Arap turistlerin Bursa'yı tercih ettikleri otelden duydukları memnuniyetin ağızdan ağıza iletişim gücüne bağlı olduğu, bu sebepten duyulan memnuniyetin ise yeniden gelme niyetini ortaya çıkarttığını söyleyebiliriz. Otel tercihinde ki ana faktörün ise, rahatlamak ve dinlenmek olduğu tespit edilmiştir. Eğlence ve kültür faktörleri de tercihlerini etkileyen diğer temel faktörler olarak yer almıştır. Bu sebeple, rahatlık, eğlence ve kültürel unsurlara daha çok önem veren Arap turistler için bu konuda daha fazla yatırım (otel, restoran) yapılması önerilir. Tourism as one of the sectors showing the fastest development and change of the economics in recent years, especially has become a major driving force in the economies of developing countries such as Turkey. Therefore, developing countries such as Turkey's aims are to generate income from new potential markets. Especially in recent years Arabian guests prefering Turkey as a destination area accelerated investmnets.At the study; The reasons why the middle east guests prefer accommodation establishments in Bursa are being investigated. This research was made at Bursa' s Osmangazi, Yıldırım, and Nilüfer area it was applied to 350 foreign guests staying at the hotels by distributing survey. The questionnaire used in the study was consisted of two parts. First part involves 8 questions related to demographic feature so that we can know the tourists much better. Second Part involves 42 questions related to factors affecting tourists Hotel preferences.According to the results from research, The arabian tourists satisfaction with the hotel they prefer is mostly about depending on communication power. We can understand that satisfaction is the reason for recoming. Relaxing and resting has been identified as the main factor in the hotel preference. Entertainment and culture factors also affects their preferences, and therefore Arabian tourists recommend more investments such as hotel and restaurants.
Collections