The effect of bank advertising on consumer behavior in Turkey Yapı Kredi Bank sample
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Reklam, bir ürün veya markanın pazarlanmasında ve tüketiciye iletilmesinde önemli biryere sahiptir. Bir ürün, hizmet veya markanın, pazardaki başarısı bakımından reklam vetüketici arasındaki ilişki oldukça güçlüdür ve reklam, tüketicinin belli bir markayayönelik olan tutum ve davranışını belirlemektedir. Bu kapsamda reklam, günümüzrekabetçi pazarlarda, tüketicinin üretilen ürün veya hizmet hakkında farkındalığaulaşması için en gerekli tanıtım faaliyeti durumundadır. Bu bakımdan bakıldığındagünümüzde ürün ve hizmet çeşitliliği bakımından oldukça gelişmiş olan bankacılıksektörünün de, rekabetçi pazar ortamında karlılık ve devamlılıklarını korumakdurumunda kalmaktadır. Bu açıdan reklam, bankaların kendilerini tüketicilerinetanıtmak, ürün ve hizmetleri ile ilgili tüketicileri bilgilendirmek ve mevcut müşterilerinikorumak ve yeni müşteriler elde etmeleri için önemli bir unsurdur.Bankacılık reklamlarının Türkiye'deki tüketici davranışı üzerindeki etkilerini inceleyenbu çalışmanın amacı, banka reklamlarının Türk tüketicileri üzerindeki etkileriniaraştırmak, müşterilerin banka tercihlerini etkileyen faktörleri tespit etmek, banka seçimive reklam arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bankaların faaliyetleri, buna ek olarak reklamfaaliyetlerinde pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini ortaya koymaktadır. Advertising has an important place for marketing a product or brand and communicatingto the consumer. The relationship between advertising and consumer is very strong interms of the success of a product, service or brand in the market, and advertisingdetermines the attitude and behavior of the consumer towards a particular brand. In thiscontext, advertising is the most significant promotional activity in today's competitivemarkets in order to make consumers aware of the product or service produced. In thisrespect, the banking sector, which is highly developed in terms of product and servicediversity, now needs to maintain profitability and continuity in a competitive marketenvironment. In this respect, advertising is a necessary element for banks to introducethemselves to their consumers, to inform consumers about their products and services andto protect their existing customers and to acquire new customers.The aim of this study which analyzes the effects of banking advertisements on theconsumer behavior in Turkey is to investigate the effects of bank advertisement onTurkish consumers, to identify the factors affecting consumers' bank preferences, toinvestigate the relation between the bank choice and advertising activities of the banks,in addition to this also to demonstrate the effectiveness of marketing activities in theadvertising activities.
Collections