İşletme çalışanlarında pozitif ve negatif düşünceler ile örgütsel özdeşleşmenin işgücü verimliliğine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz rekabet ortamında üstünlük sağlayabilmek adına işletmeler insan kaynağına etkin yatırımlar yapmakta, işgücü verimliliğini artırıcı stratejiler üretmektedir. Bu araştırmada işgörenlerin pozitif ve negatif düşünceleri ile örgütsel özdeşleşme düzeylerinin işgücü verimliliği üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul'da faaliyet gösteren bir çağrı merkezinde çalışan 322 kişi dahil edilmiştir. Katılımcılara sosyo-demografik bilgi formu ile birlikte Geliştirilmiş Otomatik Düşünceler Ölçeği, Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği ve Verimlilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma bulguları SPSS 23.00 kullanılarak betimleyici istatistikler, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-test ve ANOVA ile değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında ve %5 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre negatif düşünceler işgücü verimliliğini azaltırken, örgütsel özdeşleşme artırmaktadır. Sosyo-demografik özellikler açısından yapılan değerlendirmeye göre küçük yaş grubundaki işgörenlerin negatif düşünceleri yüksek iken, işgücü verimlilikleri diğer yaş gruplarından daha düşüktür. Bununla birlikte lisans eğitimine sahip bireylerin örgütsel özdeşleşme düzeyleri lise mezunlarından yüksektir. Katılımcıların sektör ve işletmedeki deneyim yıllarının artması işgücü verimliliğini de artırmaktadır. Yöneticilerin örgütsel özdeşleşme düzeyleri daha yüksek, negatif düşünceleri ise daha düşüktür. İşgörenlerin işletmeden ve meslekten memnuniyet düzeyleri açısından yapılan incelemede ise memnun olmayan kişilerde yüksek negatif düşünceler ile birlikte düşük pozitif düşünceler, düşük örgütsel özdeşleşme ve düşük işgücü verimliliği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar işletmelerin işgücü verimliliğini artırmak için örgütsel özdeşleşme çalışmaları yapmaları ve negatif düşünceleri önlemek için stratejiler üretmeleri gerektiğini göstermektedir. In order to achieve superiority in today's competitive environment, enterprises make effective investments in human resources and produce strategies to increase labor productivity. In this study, it is aimed to determine the effect of positive and negative thoughts of employees and organizational identification levels on labor productivity. 322 people working in a call center operating in Istanbul were included in the study. In addition to the sociodemographic data form, the participants developed the Advanced Automated Thoughts Scale, the Organizational Identification Scale and the Productivity Scale. Datas were analyzed on SPSS 23.00 with descriptive statistics, correlation analysis, regression analysis, t-test and ANOVA. The findings were interpreted at 95% confidence interval and 5% significance level.According to the findings obtained from the study, negative thoughts decrease labor productivity and increase organizational identification. According to the evaluation made in terms of sociodemographic characteristics, the negative thoughts of the employees in the small age group are high while the labor productivity is lower than the other age groups. However, the levels of organizational identification of individuals with undergraduate education are higher than high school graduates. Increasing the number of years of experience of the participants in the sector and the business also increases labor productivity. The level of organizational identification of managers is higher and their negative opinion is lower. In the examination of the employees in terms of their level of satisfaction with the company and the profession, low positive thoughts, low organizational considerations, low organizational productivity and low labor productivity were determined in people who were not satisfied. The results show that enterprises need to carry out organizational identification studies in order to increase labor productivity and produce strategies to prevent negative thoughts.
Collections