Y kuşağı tüketicilerinin, retro ürün satın alma ve kullanma davranışları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketim kavramı tarih boyunca belirli dönüşümler geçirmiş ve hayatımızın her alanında farklı etkileri olan multi disipliner bir kavram haline gelmiştir. Özellikle postmodernizm sonrasında değişen tüketim kültürünün her kuşak duygu ve davranışlarında farklı etkileri olmuştur. Teknolojiye tam geçiş sağlanmadan önce ki son kuşak olan Y kuşağı eski ve yeni arasında sıkışmış, X ve Z kuşaklarının benzer özellikleri bünyesinde barındırmaktadır. Bunlardan yola çıkarak bu tez de tüketim kültürü, retro ürün ve deneyim satın alma davranışları, Y kuşağı kitlesi üzerinden retro ve nostalji kavramları çerçevesinde incelenmiş ve motivasyonları araştırılmıştır. Çıkan sonuçlarla birlikte hem literatüre katkı sağlanması hem de retro üretim ve deneyim satan markalara bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Tüketim Toplumu, Retro Pazarlama, Nostaljik Pazarlama, Kuşaklar, Retro Ürün Tüketimi The concept of consumption has undergone certain transformations throughout the history and has become a multi- disciplinary concept with different effects in every aspect of our lives. Especially after postmodernism, the changing culture of consumption has different influencers on each generations' emotions and behaviors. Before the full transition to technology, generation Y which is the last generation stuck between old and new, carries similar features of both X and Z generationsin its structure. In this thesis, consumption culture, retro product and experience buying behaviors and motivations were examined in the context of retro and nostalgia concept through generation Y. Along with the results, some suggestions were made both to contribute to the literature and to brands selling retro production and experience. Keywords: Consumer Society, Retro Marketing, Nostalgia Marketing, Generations, Retro Product Consuming
Collections