Search
Now showing items 1-10 of 651
Hazır gıda ürünlerinde ambalaj fonksiyonlarının tüketicilerin satın alma kararları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(2020-09-01)
Günümüzde tüketiciler alışveriş esnasında çok fazla ürün çeşidi ile karşı karşıya kalmaktadır. Bu nedenle tüketiciler tercih yaparken birçok kriteri değerlendirerek karar vermektedirler. Piyasa şartları, firmaların rekabetçi ...
Family embeddedness of opportunity recognition among women entrepreneurs in Turkey: A gendered perspective
(2020-04-21)
Son yıllarda kadın girişimciliği ekonomilerin gelişmesine desteğinden dolayı yararlı bir uğraş olarak görülmektedir. Girişimcilik davranışının ilk ve en önemli süreçlerinden biri olan fırsat tanımlama ile alakalı birçok ...
Networked resistance as hybrid third place: A cyber-ethnography on digital and actual facades
(2020-05-24)
Bu çalışmada; toplumsal iletişim ve etkileşimin cereyan ettiği 'dijital' ve 'aktüel' mecralara dair 'yüzergezer yordam' vasıtasıyla yürütülmüş olan siber-etnografik saha çalışması aracılığıyla, ...
Vergi hukukunda belge ibraz yükümlülüğü ve nemo tenetur ilkesi
(2020-08-07)
Vergi Usul Kanunu çerçevesinde, vergi yükümlülerine muhtelif vesikaları düzenleme, tutma ve talep edildiğinde ibraz sorumluluğu verilmiştir. Bu yükümlülükler vergilendirmenin düzgün yapılabilmesi ve vergi muamelelerinin ...
6306 Sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşümde riskli alanlara yönelik paylaşım modelleri ve bir model önerisi
(2020-01-15)
6306 Sayılı Kanun'da dayanak bulan kentsel dönüşüm uygulamaları, Türkiye'de 1999 yılında meydana gelen depremle birlikte gündeme gelmiş ve günümüze kadar yerel yönetimler kontrolünde uygulama bulmuştur. Bu ...
Basketbol izleyicisinin salona gitme nedenleri: Anadolu Efes Spor Kulübü örneği
(2020-02-10)
Bu çalışmanın amacı, endüstriyelleşen sporda basketbol izleyicisinin salona gitmek için aldıkları kararları etkileyen faktörleri Anadolu Efes Spor Kulübü'nün taraftar davranışları üzerinden belirlenmesidir. Çalışmada ...
The relationships between impulse buying tendency, variety-seeking tendency, price consciousness and interpersonal influence on consumer decision making process
(2020-09-04)
Bu çalışmanın amacı, dürtüsel satın alma eğilimi, tüketicilerin ürün çeşitliliği arayışı eğilimi, fiyat bilinci ve kişiler arası etkilenme kavramlarının arasındaki ilişkileri tüketici karar verme süreçleri çerçevesinde ...
Boşanmanın mali sonuçları
(2020-11-11)
Boşanmaya Türk Medeni Kanunu'nun Aile Hukuku kitabının birinci kısmında ayrı bir bölüm olarak yer verilmiştir. Evliliği sona erdiren sebeplerden biri olan boşanma Türk Medeni Kanunu'nun 161. ve 184. maddeleri ...
Blockchain and comparison of the situation in Turkey and in the World
(2020-05-08)
Blockchain (Blok Zincir) son zamanların en dikkat çeken yeniliklerinden biridir. Kriptografi ve bilgisayar bilimlerinin önemli konseptlerinin birlikte kullanılmasıyla oluşturulan bu sistem aslında ödeme sistemleri başta ...
Bankacılık sektöründe verilen hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi: İstanbul ili örneği
(2020-01-03)
Hizmet sektöründe yer alan işletmelerin müşteri taleplerini karşılayabilmesi noktasında sunulan ürünlerin ve hizmetlerin kalitesi oldukça önemlidir. Günümüz hizmet sektöründe ürün çeşitliliğinin çok olmasından ve farklı ...