14-19 yaş aralığındaki adölesan bireylerde postüral değişikliklerin fiziksel aktivite ve sınav kaygısının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 14-19 yaş aralığındaki adölesan bireylerin görülebilecek postüral bozukluklarını, fiziksel aktivite düzeylerini ve sınav kaygılarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmamıza St. Georg Avusturya Lisesinde eğitimine devam eden, 100 gönüllü öğrenci (ort.yaş 16,0±0,7) katılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Form (UFAA-KF), postürleri New York Postür Değerlendirme Yöntemi (NYPDY) ve Symmetrigraf, ağrıları Cornell Kas İskelet Rahatsızlık Ölçeği, sınav kaygıları Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmamızda düzenli spor yapma alışkanlık kızlarda yüzde 67,3 erkeklerde ise yüzde 78,4 olarak bulunmuştur. UFAA'nın kriterlerine göre bireylerin yüzde 10'nun inaktif, yüzde 54'ünün minimal aktif, yüzde 36'sının çok aktif olduğu bulunmuştur. Symmetrigraf ile yapılan değerlendirmede bireylerin yüzde 61'inde 1.derece postür bozukluğu bulunmuştur. NYPDY'nin kriterlerine göre kızların postürleri incelendiğinde, en çok postür bozukluğu başın anterior tilti (yüzde 44,9), bel lordozunun artması (yüzde 40,8), omuz seviye farkı (yüzde 32,7) ve omuzun protraksiyonudur (yüzde 32,7). Erkeklerde, başın anterior tilti (yüzde 67,4), omuzun protraksiyonu (yüzde 51,0) ve torasik kifoz (yüzde 48,9) olduğu görülmüştür. Kız ve erkeklerde en çok görülen postür bozukluklarından biri de pes planustur. Kızlarda en sık ağrı görülen bölgeler sırt (yüzde 32,9), bel (yüzde 22,4) ve boyun (yüzde 14,3) bölgesidir. Erkeklerde ise sırt (yüzde 31,4), bel (yüzde 14,7), sağ omuz (yüzde 11,8) bölgesidir Kızlar ve erkekler arasındaki sınav kaygısı toplam skorları karşılaştırıldığında anlamlı bir fark (p=0,164) bulunamamıştır. Erkek öğrencilerin oturma süreleri arttıkça fiziksel aktivite değerlerinin azaldığı (r=-0,427; p<0,05) ve New York Postür skorlarının olumsuz etkilendiği bulunmuştur. (r=-0,354; p<0,05). Erkek öğrencilerin fiziksel aktivite değerleri arttıkça New York Postür değerleri de artmaktadır (r=0,321; p<0,05). Kız öğrencilerin fiziksel aktiviteleri arttığında New York Postür değerleri de artmaktadır (r=0,297; p<0,05). Fiziksel aktivite düzeyinin yüksek olmasının, çalışmanın özel bir okulda yapılmasıyla ilişkili olduğunu düşünmekteyiz. Adölesanlarda, fiziksel aktivitenin postür üzerindeki olumlu etkisini sürdürebilmesi için gelişim çağında spor yapma alışkanlığı edinilmesi önemlidir. Oturma süresinin artması postürü olumsuz etkilemektedir. Sınav kaygısının postür üzerinde etkisi bulunamamıştır. This study aims to evaluate postural disorders, physical activity levels and exam anxiety of adolescents between 14-19 years of age. The study included 100 voluntary students (mean age 16.0±0.7 years) attending St. George Austrian High School. Students' physical activity levels were assessed with International Physical Activity Questionnaire-Short Form (IPAQ-SF); postures were evaluated with New York Posture Rating Test (NYPRT) and symmetrigraph; pain levels were assessed with Cornell Musculoskeletal Discomfort Questionnaire; and exam anxiety was assessed with Test Anxiety Inventory (TAI). According to our results, regular physical exercise habit was present in 67.3% of males and 78.4% of females. Based on IPAQ criteria, 10% of the participants were inactive, 54% were minimal active, and 36% were highly active. Evaluation of symmetrigraph results showed that 61% of participants had 1st degree postural disorder. Students' postures were evaluated according to NYPRT criteria, accordingly the most frequent postural disorders among females were anterior tilt of the head (44.9%), increased lumbar lordosis (40.8%), uneven shoulder levels (32.7%), and shoulder protraction (32.7%); whereas anterior tilt of the head (67.4%), shoulder protraction (51.0%) and thoracic kyphosis (48.9%) were observed among males. One of the most common postural disorders among females and males was pes planus. The most frequent areas causing pain were back (32.9%), lower back (22.4%) and neck (14.3%) among females, and back (31.4%), lower back (14.7%) and right shoulder (11.8%) among males. Regarding comparison of total exam anxiety scores, there was no statistically significant difference between males and females (p=0.164). For male students, with increasing sitting time, physical activity levels decreased (r=-0.427; p<0.05) and New York Posture scores were adversely affected (r=-0.354; p<0.05). Also for male students, as physical activity levels increased, New York Posture scores increased (r=0.321; p<0.05). For female students, as physical activity levels increased, New York Posture scores increased (r=0.297; p<0.05). We found that the majority of students had high physical activity levels, which we believe may be related to having conducted the study in a private school. In adolescents, it is important to acquire a habit of doing regular physical exercise in order to maintain the favorable effects of physical activity on posture. Prolonged sitting adversely affects the posture. We did not find any effect of exam anxiety on posture.
Collections