Yaşlıların çift görev performanslarının statik ve dinamik dengeye etkilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; statik ve dinamik dengenin yaşlanmaya bağlı olarak değişiminin, dengenin yalın ölçümleri dışında, çift görev performansı altında ne şekilde etkilendiğini incelemek amaçlanmıştır.65 yaş üstü (64-91 yıl) 50 katılımcı ile gerçekleşen bu çalışmada katılımcılara; Barthel İndeksi, Berg Denge Skalası ve çift görev performansı altında Berg denge skalası uygulandı. Katılımcılara çift görev performansı altında denge ve yürüme eğitimi verilerek seans sayılarına göre iki gruba ayrıldılar; minimum 5 seans eğitim alanlar (Grup A) ve 6 - 8 seans eğitim alanlar (Grup B, 6 seans n=9; 7 seans n=6; 8 seans n=9, ortalama 7 seans). Ardından ilk ölçümler tekrarlanarak sonuçları kaydedildi.Katılımcılardan Grup A'nın (n=26, 71,31±5,584 yıl) eğitim sonrası denge skor ortalamaları (37,15±12,40), Grup B'den (n=24, 72,79±7,610 yıl) (35,81±12,47) daha anlamlı bulunmuştur (p=0,00). Gruplar arasında Barhel İndeksi ve alt parametrelerine göre farklılık saptanmamıştır. Grup A'nın çift görev performansı altında eğitim sonrası denge skor ortalamaları (34,92±12,09), eğitim öncesinden (33,04±11,42) daha anlamlı bulunmuştur (p=0,00). Yaşlılarda denge skoru çift görev performansından etkilenmemiştir ancak hem denge skoru hem çift görev performansı altında denge skoru, verilen eğitimden olumlu etkilenmiştir. Gruplar arasında eğitim öncesi ve eğitim sonrası denge ve çift görev performansı altında denge skorları arasında farklılık saptanmamıştır (p>0,05). Bu verilerden yararlanılarak, yaşlıların eğitime istekle devam ettirilmesi ve yarar sağlayabilmesi için 5 seans eğitimin yeterli olacağı kanısına varılmıştr. In this research; aim is to explore the changes in static and dynamic balance and identify the difference between evaluation of balance under dual task performance and absolute balance.50 volunteers ages between 64 and 91 enrolled in this study. Barthel index, Berg balance Scale and Berg Balance Scale Under Dual Task Perform were assesed. Participants divided into two groups, one had 5 session of balance and walking training under dual task perform (Grup A), second had 6 - 8 session (Grup B, 6 session n=9; 7 session n=6, 8 session n=9, mean 7 session). Than all records saved again.Group A's (n=26, 71,31±5,584 years) balance score average after training sessions (37,15±12,40) were had higher significance level than Group B's (n=24, 72,79±7,610 years) balance score mean after training sessions (35,81±12,47) (p=0,00). Group A's balance score under dual task perform after training sessions (34,92±12,09) were had higher significance level balance score under dual task perform before training session (33,04±11,42) (p=0,00). No differences between groups due to Barthel index sub parameters and total score. There were no differences between session groups (p>0,05), due to these informations we claim that 5 session of education is enough for elderly not to bored or to restrain the discontinuity. Balance score had not effected with dual task performance on elderly but both group effected positively wth training sessions means of balace score and balance score under dual task perdormance.
Collections