6 ile 10 yaş aralığındaki çocuklarda anasınıfı eğitiminin el becerisi, kavrama kuvveti ve dikkat üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi eğitim, küçük yaştaki bireylerin gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin uyarıcı ortamlar sağlamakta ve onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerini destekleyerek, kendilerini toplumun içerisinde birer birey olarak ifade etmelerine fırsat vermektedir. Okul öncesi eğitim, ilköğretime hazırlaması nedeniyle küçük yaştaki bireylerin gelişim süreçlerinin en önemli parçalarından biri olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, mevcut literatürden yola çıkarak; 6-10 yaşları arasındaki anasınıfı eğitimi almış çocuklar ve anasınıfı eğitimi almamış çocukların kavrama kuvveti, el becerileri, dikkatlerinin karşılaştırılması ve dikkat ile el becerisi ve kavrama kuvveti arasındaki ilişkinin incelemesi amaçlanmıştır. Çalışma 18 kız 17 erkek çocuk ile hayata geçirilmiştir. Çocukların el becerileri Jebsen El Beceri Testi ve 9 delikli Peg Testi (Nine Hole Peg Test) ile; dikkatleri Bourdon Dikkat Testi ile; ve kavrama kuvvetleri ise el dinanometresi ve pinchmetre ile değerlendirilmiştir. Testlerin uygulanış sırası: Bourdon Dikkat Testi, El ve Parmak Kavrama Kuvvet Ölçümü (El Dinanometresi, Pinchmetre), El Beceri Testleri (9 delikli Peg testi, Jebsen El beceri Testi) şeklindedir. Çalışmada anasınıfı eğitiminin elin kavrama kuvvetinde anlamlı değişikliğe neden olduğuna yönelik bulgulara ulaşılamamıştır. Aynı şekilde, el becerileri kıyaslandığında, anasınıfı eğitimi alan ve almayan gruplar arasında anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Son olarak, dikkat değerlendirilmiş ve iki grup arasında anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak, çocukların motor yeteneklerini artırmada sadece anasınıfı eğitimi almanın yeterli olmayabileceği, bununla birlikte her yönden tam bir iyilik hali oluşturulması sonucunda gelişim sırasında kazanılacak motor yeteneklerde artış olabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Anasınıfı Eğitimi, Dikkat Seviyesi, El Becerisi, Kavrama Kuvveti. Pre-school education is one of the most important part of younger people education life for providing an environment suitable for individual character; stimulating the development of physical, mental, emotional and social aspect. In the present study, we aimed to investigate the relation between pre-school education and gripping force, hand skills, attention by comparing children receiving pre-school education between the ages of 0-6 and those who not received pre-school education. We included 18 female, 17 male children in the study. We used Jebsen Hand Skill Test and Nine hole Peg test for evaluating hand skills; Bourdon Attention Test; hand dynamometer and pinchmeter for grip force, of which practicing order was Bourdan Attention test, hand and finder force measurement (hand dynamometer and pinchmeter), hand skill tests (nine hole Peg test, Jebsen hand skill test). Our study did not define pre-school education caused a significant difference in griping force. Likewise, when we compared handcrafts, the groups with and without pre-school education have not a significant difference. Finally, we found insignificant difference in attention between the groups as well (p>0.05). Consequently, we think that only pre-school education might not be sufficient to develop children's motor ability but also the establishment of a complete good state in every direction results in development of motor ability.Key Words: Kindergarten Education, Attention Level, Hand Skill, Grip Strength.
Collections