Özel zincir ve butik okulların öğretmen işe alımlarındaki benzerlik ve farklılıklara ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; özel zincir ve butik okulların öğretmen seçme ve işe alma kriterlerini, yöntemlerini ve bu süreçte yöneticilerin yaşadıkları sorunları ortaya koymak, bu konuya ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemek, zincir ve butik okulların öğretmen alımlarında karşılaştığı sorunlara ait farklılıklarının altını çizmektir. Nitel araştırma yöntemleri ile yapılan bu araştırmada iki zincir iki butik okuldan 12'si yönetici 28'i öğretmen olmak üzere toplam 40 kişi ile bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılarak öğretmen alımlarına ilişkin görüşleri alınmış ve incelenmiştir.Özel zincir ve butik okullarda kullanılan öğretmen seçim ve işe alma kriterleri ve yöntemlerine ilişkin yeterli sayıda kaynak ve araştırma olmaması nedeniyle bu çalışmanın Türkiye'de bir ilk olacağı ve literatüre önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışma sonuçlarının okul yöneticilerine öğretmen alımlarında dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgilendiren ve aydınlatan yol gösterici bir rehber olması umulmaktadır. Ayrıca, çocuğunun eğitiminde doğru tercih yapmak isteyen veliler için de önemli bir kaynak olması beklenmektedir. Anahtar sözcükler: Özel Zincir Okul, Butik Okul, Öğretmen İşe Alım Kriterleri An overview of the Similarities and Differences of New Teacher Recruitment for Private Chain Schools and Boutique Schools from Teachers and Managers Perspective.The purpose of this study is to analyze and identify the selection criteria and procedures of recruiting new teachers to private chain and boutique schools, analyse the differences of these techniques and procedures between private chain and boutique schools as well as to highlight the limitations and difficulties experienced by the school managers during the recruitment process. The study, which uses qualitative research methods, includes the views of 12 school managers and 28 teachers, 40 in total, from two chain schools and two boutique schools through individual interviews and focused group discussions.Since there is a lack of research and resources in this area, this study is expected to be a pioneering research and significantly contribute to this increasingly topical issue in literature. Furthermore, the study is expected to be an informative and enlightening guide for school managers on their teacher selection criteria, and a valuable resource for parents regarding their choice of school for their children's education.Keywords: Private Chain Schools, Boutique Schools, Teacher Recruitment Criterias
Collections