Speaking anxiety of non-native preparatory school teachers in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil konuşma kaygısı pek çok araştırmacının odak noktası olmuştur. Öğrencilerin kaygı nedenleri dünyanın çeşitli yerlerinden pek çok araştırmacının her zaman ilgisini çekmiştir. Ancak pek az araştırmacı konuyu öğretmenlerin bakış açısından ele almıştır. Öğretmenlerin her zaman ileri seviye yabancı dil konuşan kişiler olduğu kabul edilse de, onlarında çeşitli durumlarda kaygı hissedebilecekleri artık bilinen bir gerçektir.Bu çalışma, Türkiye'deki üniversitelerin yabancı diller hazırlık okullarında görev yapan, konuşma dersi veren ve ana dili İngilizce olmayan öğretmenlerin kaygılarını incelemektedir. Çalışmanın amacı öğretmenlerin İngilizce konuşurken yaşadığı muhtemel kaygı düzeyini ve kaynaklarını öğretmenlerin perspektiflerini değerlendirerek belirlemektir. Bu bağlamda anket ve kapsamlı mülakatlar içeren veriler hem nicel hem nitel yöntemler kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın birinci aşamasında kaygı seviyeleri ve nedenlerini saptanmak amacı ile 123 öğretmen 'Öğretmenler için Yabancı Dil Kaygı Ölçeğini'(TFLAS) cevaplayarak çalışmaya katılmıştır. Birinci aşamada öğretmenlerin yabancı dil konuşurken kaygı hissetmelerine neden olan durumlar tespit edilmiş, her bir öğretmen, ölçeğe verdiği cevaba göre yüksek, orta ve düşük kaygılı olmak üzere, üç kaygı seviyesinden birine konulmuştur. Çalışmanın ikinci aşamasında İngilizce Hazırlık Okulu'nda görev yapan ve İngilizce konuşma kaygısı yaşayan 10 öğretmen ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu öğretmenler mülakatlarda İngilizce konuşma konusunda yaşadıkları kaygı nedenlerini ayrıntılarıyla açıklamıştır. Öğretmenlerin mülakatlarda ifade ettikleri görüşler ve birinci aşamada elde edilen veriler incelendiğinde, çalışmaya katılan öğretmenlerin yaşadıkları İngilizce konuşma kaygısının en çok; beceri ve performansın birey tarafından olumsuz değerlendirilmesi, bireyin diğer öğretmenlerle kendini kıyaslaması, özgüvensizlik, öğretmenlik deneyimi, yabancılarla iletişim nedenleri ile ortaya çıktığı belirlenmiştir.Öğretmen adayları ve eğitmenlerin kaygı problemleri konusunda bilgi sağlaması açısından çalışmanın her iki aşamasından elde edilen pedagojik sonuçlar öğretmenlik alanı için yarar sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil olarak İngilizce, Konuşma Kaygısı, Foreign language speaking anxiety has always been the focus of many researchers. Many researchers from all around the world have always had an interest in finding out the reasons of the learners' anxiety. However, few of them approached the issue from the teachers' point of view. Although foreign language teachers have always been regarded as high-level speakers of the target language, it is now known that they may still experience foreign language speaking anxiety. This study concerns with the anxiety experienced by non-native preparatory school teachers at Turkish universities. The aim of this study was to determine the degree and the sources of teachers' possible speaking anxiety by gaining insight through an assessment of their perspectives. In this regard, the data for the study was collected using both quantitative and qualitative methods including a questionnaire and open-ended in-depth interviews. In the first part of the study, 123 non-native English preparatory school teachers participated in the study by completing Teacher Foreign Language Anxiety Scale (TFLAS) aiming to determine the level and the sources of their speaking anxiety. The incidents that created anxiety for non-native Preparatory School teachers while speaking English were investigated through TFLAS. According to the answers given to the questionnaire, each participant was assigned to the levels of anxiety as low, medium and high. 10 teachers who experience speaking anxiety were interviewed in the second part of the study. In the interviews, they explained the sources of their anxiety in detail. Both the analysis of the teachers' reflections and the data obtained from the first phase revealed that the anxiety that the non-native preparatory school teachers experience stem mainly from teachers beliefs about their ability and proficiency, self-comparison to others, lack of self-confidence, communication with native speakers and years of teaching experience .The pedagogical implications of both phases of the study will be beneficial for the field of teacher development especially for pre-service teachers and teacher educators in Turkey.Keywords: English as a Foreign Language, Speaking Anxiety
Collections