Show simple item record

dc.contributor.advisorGülüm, Nesrin
dc.contributor.authorÖzer, İlknur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:45Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591971
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul ortamında yaşadıkları çatışmaları çözme stillerinin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediklerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul İli, Şişli İlçesinde bulunan Meslek lisesi öğretmenleri, örneklemini ise, bu liselerde çalışan 265 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma nicel bir araştırmadır. Tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı, Karip'in (2010), Holton ve Holton'dan (1992) uyarlanan `Çatışma Yönetimi Stilleri` ölçeğidir. Veriler SPSS For Windows 21.0 istatistik paket programına girilmiş ve istatistiksel çözümlemeler bu program yardımıyla yapılmıştır. Demografik bilgilere ilişkin değişkenlerin, frekans ve yüzde, ortalama (x) ve standart sapma (ss) değerleri hesaplanmıştır. Kullanılan çatışma yönetim stillerinin demografik değişkenlere göre bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek üzere bağımsız grup t-testi, tek yönlü Anova ve Tukey Test tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin okul ortamında yaşadıkları çatışmaları yönetirken birinci sırada bütünleştirme, ikinci sırada uzlaşma, üçüncü sırada uyma, dördüncü sırada kaçınma ve en son sırada ise hükmetme stilini kullandıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin çatışma yönetim stilleri ile yaş, cinsiyet, toplam çalışma süresi ve kurumdaki çalışma süresi değişkenleri ile anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Çözme Stilleri
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to determine whether the conflict resolution styles the teachers working in vocational high schools use vary according to their demographic characteristics. The research's population district is made up of İstanbul Şişli vocational high school teachers, the sample survey constitutes 265 teachers working in these schools. Research is a quantitative study. Scan pattern is used in it. Data collection tool is Karip (2010)'s, Holton and Holton (1992)'s adapted `Conflict Management Styles` scale. The data entered into SPSS for Windows 21.0 statistical software package and statistical analysis was performed with the help of this program. Frequency and percentage, average (x) and standard deviation (sd) values of variables related to demographic information, were calculated. To determine whether the conflict management styles used differ according to demographic variables independent sample t-test, one-way ANOVA and Tukey test technique was used. As a result; it is detected that within the conflict management styles that teachers used when they experience conflict in schools, the most frequently used ones are integration as the first line and reconciliation style as the second line and the others respectively are obligation as the third line, avoidance as the fourth line and domination style as the last line.There is no significant difference between the relation among the styles of conflict management in case of conflicts preferred by teachers and variables like their different age, gender and total working time.Keywords: Conflict, Conflict Resolution Stylesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda öğretmenlerin yaşadığı çatışma ve çatışma yönetim stilleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmManagement styles
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid10049737
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383905
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess